תהליך העבודה על האתר של לירן בר לב

לירן, דולה ומדריכת הכנה ללידה, עברה קורס שיווק באינטרנט בהנחייתי, ובעקבותיו החליטה שבניית אתר משלה הוא הצעד הבא הנכון לה והיא הולכת להשקיע בו. בתור מישהי שגולשת הרבה ברשת ומרגישה בנוח בסביבה האינטרנטית, לירן למדה מהר מאוד כיצד לתפעל את מערכת הניהול ולכן בחרה לעשות חלק גדול מעבודת הבנייה בעצמה. כיוון שהיא היתה בוגרת קורס שלי, היתה לה גם הבנה רחבה לגבי החומרים שהיא צריכה להכין - תכנים, מפת אתר ורשימת מילות מפתח. קבענו שניפגש כמה פעמים "אחת על אחת" על מנת לבנות יחד את התבנית הבסיסית של האתר, לחשוב על קונספט עיצובי ולחדד את חלוקת התכנים והניסוחים - כך שיתאימו למיתוג האישי והעסקי של לירן, וישקפו את המסרים האותנטיים שחשוב לה להעביר.

ההחלטה העקרונית הראשונה שעשינו היתה לייצר את המראה של האתר בעצמנו, ללא השקעה בעיצוב גרפי "לפי הספר". הפריבילגיה הזו התאפשרה לנו בקלות כי ידענו שיואש יירתם לעזרתנו בליטוש אחרון, שיהפוך את מה שאנחנו עושות למקצועי באמת. וכך בפגישה הראשונה התחלנו לחפש אימג' לאתר, תמונה מרכזית שתשקף את הרוח הייחודית של לירן ושל עבודתה. היתה לנו כוונה למצוא משהו שונה, אחר מהתמונות המלוטשות והמוכרות של הריוניות ותינוקות שבדרך כלל מוצאים באתרים העוסקים בהריון ולידה... בהתחלה חשבנו להשתמש בתמונות של נשים אמיתיות, לא דוגמניות, שיעבירו תחושה יותר אותנטית, אבל אחרי כמה נסיונות הגענו למסקנה שאנחנו מעדיפות אימג' פחות צפוי מאשר אישה בהריון, ועלה לנו הרעיון להשתמש בפרח שהוא סמל לנשיות ולפוריות. חיפשנו תמונות של סוגי פרחים שונים ובסוף בחרנו בסחלב - שיש בו גם עדינות וגם עוצמה, ומזכיר בצורתו את איברי הרבייה והפריון הנשיים.

רצינו ליצור עיצוב מינימליסטי ונקי, שייתן מקום בעיקר לפרח, בלי הרבה "הפרעות" מסביב. חיפשנו המון תמונות של סחלבים עד שבחרנו את המיוחדת והמדויקת לנו. אחר כך שיבצנו אותה באתר, עם רקע לבן חלק סביבה והרגשנו שזה כיוון מאוד נכון. פתאום שמתי לב שאנחנו משקיפות ממקום מושבנו בפינת האוכל ביתה של לירן ישר אל הסלון, שהיה באופן מפתיע מינימליסטי ונקי ובמרכזו ספה לבנה עם כריות ורודות... זה היה משעשע מאוד! את התמונה העברנו ליואש, וביקשנו ממנו לייצר לנו "סטריפ" שבו יהיה הסחלב, ולידו כיתוב בפונט מעוצב (שבחרנו מראש מתוך קטלוג פונטים אינטרנטי). מכאן והלאה עבודת הבנייה היתה קלה לביצוע - פשוט שתלנו את הסטריפ בראש האתר, הגדרנו רקע לבן, ובחרנו גוונים מתאימים ללשוניות ולכותרות.

במפגש השני התמקדנו ביצירת מפת האתר המדויקת - העלינו המון רעיונות ועשינו מיון שלהם ללשוניות השונות בתפריט הראשי. כמו כן עברנו יחד על רשימת מילות המפתח שהכינה לירן, ויחד עם כלי מילות המפתח של גוגל בחרנו את המילים המתאימות ביותר לשימוש ושתלנו אותן בתפריט התחתון. בהמשך לפגישה לירן עשתה עבודה עצמית של הזנת מילות המפתח באחורי הקלעים של האתר, בניית קישורים בתפריט התחתון וסידור הלשוניות שפתחנו יחד.

לפגישה השלישית והאחרונה לירן הביאה טקסטים שכתבה לדפים השונים באתר. יחד עברנו על המרכזיים שבהם ודייקנו אותם עם המון חשיבה ותשומת לב לפרטים, עם כוונה לייצר טקסטים שיש בהם גם אמירה אישית וגם ערך לנשים בהריון ולקראת לידה. אחרי הפגישה לירן הזינה את התכנים והמשיכה לשלוח לי במייל טקסטים, תמונות וסרטונים להתייעצות.

לירן התקדמה עם הפרוייקט במרץ, וכעבור זמן לא רב האתר היה מוכן ועלה לאוויר בהתרגשות רבה... בסופו של דבר הצליחה לירן להעמיד אתר מקצועי ומיוחד בעבודה עצמית שגובתה בשלושה מפגשים בלבד, ומבחינת השקעה כספית זה היה חסכוני לאין ערוך מבניית אתר בשיטת השירות המלא (שעליה אספר בפעם הבאה). מעבר לכך, מנסיוני האישי יש משהו מאוד מספק בבניית האתר בשיטת "בנה זאת בעצמך" - אמנם זה כרוך בהשקעה של זמן, אבל התחושה היא של יצירתיות ומשחק, וזה סוחף וממכר... אני מאוד גאה באתר הזה, וכמובן בלירן - שהיה לה את האומץ לעשות את העבודה בפורמט פחות מוכר, שמשלב גם עבודה עצמאית וגם ייעוץ מקצועי... על פי התוצאה והתגובות החמות שקיבלנו על האתר, מסתבר שהפתיחות משתלמת :-)
מוזמנות ומוזמנים להתרשם מהאתר: www.liran-barlev.co.il





 
 
      יצירת תוכן שיווקי - אפיון ובניית אתרים, עריכת תוכן, ייעוץ וליווי שיווקי תמר ענבר: 054-4260456

סדנאות שיווק באינטרנט
| ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים | ליווי שיווקי אישי | שיווק נשי | בלוג שיווק ברשת | שיווק באינטרנט מאמרים