קידום אתרים


קידום אתרים במנועי החיפוש
(הידוע גם בשם SEO -
Search Engine Optimization) הוא ענף חשוב ביותר לכל אתר. בלעדיו גם האתר הכי מקצועי ומושקע לא יגיע לתודעת הגולשים, לא יזכה למספיק חשיפה ותנועה, ולא יקדם בצורה טובה את המכירות של העסק או את המסר שהאתר מבקש להפיץ.
ישנן דרכים רבות לשווק את האתר שלנו ברשת, חלקן מבוססות על שיווק "מסורתי" - פרסום מודעות, באנרים וכדומה באתרים רלוונטיים, וחלקן מבוססות על צורת שיווק עדכנית יותר הנשענת על מנועי החיפוש כפלטפורמה מרכזית לחשיפה.

צורת השיווק של קידום במנועי החיפוש ידועה כיעילה ביותר מאחר והיא מכוונת לקהל יעד ממוקד היטב - הגולשים המסוימים אשר באופן מובהק יש להם עניין בנושאים בהם האתר שלנו עוסק, ואשר מחפשים מידע עליו באופן פעיל. כמו כן זוהי שיטת שיווק זולה ונגישה יותר מאשר שיטת השיווק המסורתית, מאחר והיא גמישה, דינמית, מבוססת על שיבוץ נכון של מילים ולא דורשת עיצוב גרפי, קניית שטחי פרסום וכו'.
כדי לקדם אתר בצורה זו עלינו לבצע פעולות שמטרתן למקם את האתר שלנו בראש תוצאות החיפושים במנועי החיפוש השונים, שגוגל הוא המוביל בהם והקובע את אמות המידה ואופן העבודה של העוסקים בקידום אתרים.

בכדי להצליח למקם את האתר שלנו במקום טוב ובולט בתוצאות החיפוש בגוגל, עלינו לפעול בשני מישורים עיקריים:

1. אופטימיזציה של התוכן - בניית התוכן והקוד באתר בצורה נכונה,
כך שיהיה מותאם לדרישות של גוגל ויבליט את מילות החיפוש (מחלות מפתח) הרלוונטיות לנו באופן אופטימלי.
המטרה היא שכאשר הגולש יקליד מילת חיפוש מסוימת הקשורה לתחום בו האתר שלנו עוסק, הוא יקבל קישור אליו כאחת מהתוצאות הראשונות בחיפוש.

2. יצירת תנועה מקסימלית של גולשים באתר שלנו -
הרובוט של מנוע החיפוש קולט את התנועה הרבה הנוצרת באתר, וכתגובה לכך מקדם אותו למקום טוב בתוצאות החיפוש.
בכדי ליצור כניסות רבות לאתר עלינו לדאוג שאנשים רבים ייחשפו לקישור אל האתר, ובעקבות כך יקליקו עליו וייכנסו אליו.
ישנם שני סוגי קישורים שניתן ליצור:

קישור ממומן - קישור עליו אנו משלמים כסף ואשר ממוקם באופן בולט במנועי החיפוש. התשלום נעשה עבור כל הקלקה שגרמה לכניסת גולש לאתר ומשקף נאמנה את התנועה שהפרסום יצר. בעיקר בתקופה הראשונית בה אתר עולה לרשת ועדיין אין בו תנועה טבעית ("אורגנית") רבה, הקישור הממומן הוא דרך טובה לחשוף את האתר לגולשים.

קישורים חינמיים - קישורים לאתר שלנו בפורומים, פורטלים, אינדקסים ולוחות רלוונטיים ברשת, באתרים של קולגות (איתם ניתן לבצע החלפות קישורים), וברשתות חברתיות (כמו פייסבוק למשל).
דרך קישורים אלה נחשפים גולשים רבים לאתר ונכנסים אליו. כמו כן ככל שהקישור מופיע באתר ותיק ונחשב יותר, כך הוא תורם יותר לקידום שלנו במנועי החיפוש גם אם אף גולש לא הקליק עליו, מאחר ומנוע החיפוש מפרש את קיומו של הקישור האיכותי כמדד לאיכות התוכן באתר שלנו.
דבר נוסף שניתן לעשות כדי ליצור עוד כניסות לאתר הוא כתיבת ושליחת ניוזלטרים עם קישור לאתר לרשימות התפוצה שלנו.

חשוב לדעת שאין נוסחה מדויקת כיצד להגיע לתוצאה גבוהה בדירוג של גוגל, ולאף אדם או חברה העוסקים בקידום אתרים אין את הסוד האולטימטיבי כיצד לעשות זאת. עם זאת ישנן מספר שיטות קידום שידועות ביעילותן, ושילוב נכון ביניהן מביא לתוצאות הרצויות.

למחירי קידום אתרים


>>חזרה למעלה

 
  בניית אתרים

  עיצוב אתרים

  כתיבה ועריכת תוכן

 בנה אתר  
בעצמך  
פתח אתר בחינם
ל-30 יום נסיון
דומיין בינלאומי
ותיבות דואר חינם
מערכת ניהול תוכן CMS
חנות וירטואלית
תהליך הקמת אתר
      יצירת תוכן שיווקי - אפיון ובניית אתרים, עריכת תוכן, ייעוץ וליווי שיווקי תמר ענבר: 054-4260456

סדנאות שיווק באינטרנט
| ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים | ליווי שיווקי אישי | שיווק נשי | בלוג שיווק ברשת | שיווק באינטרנט מאמרים