דף הבית >> טיפים ומידע שימושי לחברות מועדון "המושכות בידיים שלך"
 

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים - טיפים ומידע שימושי
מאת: תמר ענבר, יועצת ומנחת סדנאות וקורסים לשיווק ברשת

אישה יקרה,

אם את בעלת עסק עצמאי, את בוודאי כבר יודעת ששיווק באינטרנט הוא דרך נפלאה וחסכונית להגיע להרבה מאוד אנשים, ושעלייך ללמוד איך לנצל את הכלים שהרשת מעניקה לנו בכדי לקדם את העסק שלך ולראות תוצאות.

עם זאת, תחום האינטרנט מתעדכן ללא הפסקה, ומכיל שפע עצום של כלים וערוצי שיווק אופציונליים. השפע הזה עשוי לבלבל ולגרום לכך שרבות מאיתנו לא יודעות מאיפה להתחיל ומה לעשות.

במיוחד עבורך הכנתי את דף המידע הזה, המציג בפנייך את התמונה הרחבה של עולם השיווק באינטרנט, ומסכם את הכלים החשובים והצעדים שעלייך ליישם כדי להתקדם.

אז מוזמנת לקרוא ולשמור, להטמיע ולפעול - גם בתחום הזה המושכות בהחלט בידיים שלך!

שיווק ברשת - למה זה כדאי:
  • דרך הרשת אנו יכולות להגיע לחשיפה רחבה מאוד.
  • ניתן לכוון את השיווק שלנו לקהלי יעד מאוד ממוקדים.
  • עומד לשימושנו מגוון גדול מאוד של כלים וערוצי שיווק.
  • רוב ערוצי השיווק הם חינמיים או בתשלום נמוך.
  • את רובם אנו יכולות לתפעל בעצמנו, ללא תלות באנשי מקצוע.
  • אפשר לשווק ברשת מהבית, בכל שעה ובכל מצב צבירה.
  • הבמה ברשת פתוחה לכל אדם ללא אפליה וללא הבדל דת, גזע ומין.
  • הרשת מספקת יריעה רחבה ובלתי מוגבלת ליצירת קשרים ושיתופי פעולה.
  • הרשת מעניקה כלים לביטוי עצמי מעמיק ומגוון באמצעים שונים -
  • כתיבת מאמרים וסיפורים, צילום וידאו וסטילס, דיונים חיים, ועוד...

מה היתרונות המיוחדים לנשים ברשת:
  • השיווק באינטרנט מבוסס על תקשורת דיאלוגית וזורמת, וכנשים יש לנו כישורים טבעיים לכך.
  • לשיווק ברשת יש אנרגיה של משיכה במקום דחיפה, ואנו יכולות להרגיש איתו יותר בנוח.
  • אנו יכולות להשתמש בו גם בתקופות בחיינו בהם בעבר נאלצנו להוריד הילוך בקריירה - למשל אחרי לידה וכאשר יש ילדים קטנים בבית.
  • ברשת אין היררכיה, ולא נפגוש שם תקרות זכוכית או אפליה על רקע מגדרי.
  • רוב הגולשים ברשת והמשתתפות ברשתות חברתיות הן נשים, ויש לנו מכנה משותף איתן.
  • בהרבה מקומות ברשת התפתחו קבוצות נשיות מובהקות בהן נוצר שיח נשי מעצים.

ערוצי השיווק ברשת - להבין את המפה:

באינטרנט יש שפע של ערוצי שיווק מסוגים שונים, וכדי להתחיל במלאכה כדאי שתכירי אותם, תדעי לבחור באילו מהם מתאים לך לפעול, ואיך לשלב ביניהם כדי ליצור מערכת שיווקית אפקטיבית.

ערוצי השיווק העיקריים ברשת הם:

1. אתר משלך:
  • האתר הוא הבית שלנו ברשת, חלון הראווה הפרטי, אותו אנשים מחפשים כדי להכיר אותנו לעומק, ואנחנו כמובן לא רוצות שיחפשו ולא ימצאו...
  • בימינו הקמת אתר היא בבחינת חובה לכל בעל עסק שמכבד את עצמו, וחשובה מבחינה תדמיתית.
  • חשוב שהאתר יהיה בנוי טוב וישדר את המסר הנכון לקהל היעד - דרך עיצוב ותוכן מתאימים.

2. מיניסייט או דף נחיתה:
  • דף נחיתה הוא דף אינטרנט בודד המיועד לקדם מכירה של שירות או מוצר ספציפי.
  • בד"כ הוא מעוצב כפלייר הכולל מידע שטחי, וטופס להרשמה לתפוצה תמורת מידע או מבצע.
  • לדעתי זה פורמט פחות מוצלח לעסקים קטנים, כי הוא משדר מסחריות יתר ולא נותן את המידע השירותי שהגולש מצפה לו.
  • בתוך האתר שלך ניתן לבנות דף מיוחד למוצר או שירות ספציפי ולהשתמש בו כדף נחיתה לכל דבר.

3. מנוע החיפוש (גוגל):

  • גוגל הוא "דפי הזהב" של הרשת, אנשים מחפשים שם מידע עלינו, או על שירותים ומוצרים בתחומנו.
  • כדי שהם יגיעו אלייך, את צריכה נוכחות בתוצאות החיפוש של מילות מפתח הרלוונטיות לעסק שלך.
  • קידום האתר שלך למיקום טוב בגוגל כרוך בסל של פעולות שיש לבצע בתוך האתר ומחוצה לו.
  • כבעלות עסקים קטנים חשוב שנלמד כיצד ליישם זאת בעצמנו ולחסוך בעלויות.
  • עלינו לבחור מילות מפתח נכונות, ולשבץ אותן במקומות המתאימים באתר.
  • כמו כן עלינו ליצור כמה שיותר קישורים ממקומות שונים ברשת אל האתר שלנו.
  • בנוסף חשוב לדאוג שיהיו לנו כמה שיותר כניסות לאתר מכל מקור שהוא.

4. דיוור ישיר אלקטרוני:

הדיוור הישיר הוא דרך מצוינת לשמירה על קשר רציף עם קהל אוהד וממוקד של אנשים שכבר יש לך היכרות מסוימת איתם - מכרים, חברים וקרובים, לקוחות בעבר או בהווה, קולגות, וגם אנשים שבחרו להירשם לרשימת התפוצה שלך דרך טופס הרשמה שהטמעת באתר ו/או בדף הפייסבוק שלך.

לכל הנ"ל מומלץ לשלוח מדי כמה זמן מיילים המכילים תמהיל של הודעות על חידושים ומבצעים בעסק, יחד עם מידע שימושי ומעניין - טיפים, מאמרים, סרטונים, קישורים וכדומה.

המיילים יכולים להגיע כמגזין תקופתי (ניוזלטר), סדרת מסרים, או מסרים בודדים בזמנים מיוחדים.

לביצוע השליחה ניתן להשתמש בתוכנת מייל רגילה, או בתוכנה מקצועית ואוטומטית, למשל רב מסר. המערכות האוטומטיות מאפשרות הכנת מסרים מעוצבים, שליחה לכמות גדולה של אנשים בלחיצת כפתור, מעקב ססטיסטי אחרי הפותחים, פילוח רשימות ושליחה מתוזמנת של מסרים שנכתבו מראש - לרשימת התפוצה או מועדון הלקוחות שלנו.


5. מדיה חברתית:

במדיה החברתית יש מגוון גדול של רשתות חברתיות ופורומים בסגנונות ותחומי עניין שונים. ההשתתפות בהם מספקת לנו והזדמנות נפלאה לקבלת חשיפה גבוהה לקהל ממוקד ואוהד, וליצירת קשרים עסקיים עם קולגות ולקוחות פוטנציאליים.

התקשורת במדיה החברתית מבוססת על יצירת שיחה וטיפוח מערכת יחסים לאורך זמן, ורצוי מאוד להמנע מפרסום אגרסיבי והצפה, המעוררים תרעומת גלויה או סמויה ומזיקים לתדמית של העסק.
זכרו שבמדיה הזו עליכן להשתלב בקהילה ולתת ערך, כגון הענקת ייעוץ וחומר מעניין בתחומים בהן אתם מתמחות, ומתן תגובות לפרסומים של אחרים.

אתרי המדיה החברתית השוקקים ביותר ברשת הישראלית הם תפוז בתחום הפורומים, ו פייסבוק בתחום הרשתות החברתיות. עוד אתרים מומלצים הם קפה דה מרקר, ביז מייק ביז, לינקד אין , וואלה.
כדאי לבדוק כמה רשתות ופורומים, ולהרגיש מי מהם מתאים לך למעורבות ופעולה.


6. אתרי שיתוף תוכן:

באתרים אלה הגולשים מקבלים במה חינמית להעלאת תכנים מקוריים, והם פופולריים מאוד. פרסום חומרים באתרי שיתוף תוכן גדולים תורם גם למיצוב שלנו כמומחיות בתחומנו, וגם לקידום שמנו בגוגל תחת מילות חיפוש רלוונטיות.
  • אתרי מאמרים - כמו רידר  או ארטיקל, בהם תוכלי לפרסם מאמרים בכל נושא שהוא.
  • אתרי שיתוף סרטונים - כמו יוטיוב בהם תוכלי להפיץ סרטוני וידאו מסוגים שונים שצילמת וערכת בעצמך או בסיוע מקצועי.
  • אתרי בלוגים - כמו הבלוגיה , ישראבלוג, בלוגר בהם תוכלי לנהל יומן רשת עם עוקבים קבועים.

7. שטחי פרסום - מודעות מילים ובאנרים:

  • הרשת מלאה בפורטלים הממוקדים בנושא או איזור מסוים, ובהם אינדקסים לבעלי מקצוע.
  • ניתן לפרסם בהם מודעות מילים או באנרים פרסומיים, בתשלום או בחינם.
  • בנוסף יש ברשת לוחות מודעות חינמיים, למשל כאלה המחוברים לפורומים שונים.
  • גם בגוגל ניתן לקנות שטחי פרסום, להשתמש בשירות המודעות הממומנות, עליהן אנו משלמות לפי מספר קליקים (גוגל אדוורדס)

איך לבחור את ערוצי השיווק המתאימים לך אישית:

השפע הוא רב, לפעמים קצת מלחיץ, וברור שאין לנו יכולת לפעול בכל הערוצים כל הזמן. החוכמה היא לבחור את הערוצים המתאימים לנו, וללכת עם זה צעד אחר צעד. זכרי שהתהליך הוא הדרגתי ואת הפירות תראי כאפקט מצטבר לאחר תקופה, ולאו דווקא באופן מיידי.

1. קודם כל חשוב שיהיה לך אתר משלך:
    מזמין, איכותי, עשיר ושיווקי - הוא הבסיס למהלכי החשיפה הבאים.

2. אח"כ ניגש למלאכת הפצת האתר בערוצים השונים - ונתחשב בפרמטרים הבאים:

  • באילו מקומות ברשת יש לי קשרים (חברים, מכרים, קולגות), או פוטנציאל טוב לייצר אותם?
  • איזה סגנון אהוב עלי ועל הקהל שלי? רשמי או חברי? שיחה קולחת או מידע מקצועי?
  • למה יש לי זמן? להתכתבות שוטפת בפרקים קצרים ו"על הדרך", או לייצור מוצרי תוכן "סטטיים"?
  • מהו התקציב העומד לרשותי, למה הוא מספיק ומה סדר העדיפויות שלי - בניית אתר באמצעות בעלי מקצוע, עזרה בקידום ושיווק, קניית שטחי פרסום? להיעזר בחלק מהדברים, או אולי ללמוד לעשות הכל בעצמי ולהשקיע זמן במקום כסף?
3. בחירת המקומות הספציפיים המתאימים לך לפעולה:
  • בכל ערוץ שתבחרי, חפשי בגוגל מספר מקומות ברשת העונים להגדרה.
  • היכנסי אליהם והרגישי את האווירה שם, אופי המקום והמשתתפים, מידת הפופולריות וכדומה.
  • כעת עלייך לנתח את מצב המתחרים בכל מקום - האם הם נוכחים שם או לא, והאם יש שם מקום גם בשביל הדבר המיוחד שלך?
4. הכיני תוכנית פעולה הכוללת את המהלכים שאנו בוחרות ליישם, ותוכלי להתחיל בעבודה!
אל תחששי מהפן הטכני הכרוך בפעילות שלך בכל אחד מהערוצים. זכרי שהעקרון כאן הוא ממש כמו בלימודי נהיגה - יכול להיות שייקח לך כמה ימים להתרגל לממשק של כל ערוץ וללמוד על אילו כפתורים ללחוץ, אבל את השלב המתסכל הזה כולנו יכולות לעבור (אפילו בסיוע מחברות או יועצים), והחוכמה האמיתית היא לדעת איך עובד העקרון ואיך "להשתלב בתנועה"... ואני מקווה שהמידע כאן יסייע לך בכך!


אז צאי לדרך אישה יקרה, אני מאחלת לך המון הנאה וסיפוק מהעשייה, והצלחה במלאכת השיווק!

את מוזמנת בחום ליצור קשר במייל
tamarinbar09@gmail.com
או בטלפון
054-4260456
, להיעזר בי בכל שאלה שעולה בעקבות הקריאה, ולשתף בתהליכים שאת עוברת!

שלך באהבה,
תמר ענבר

 
      יצירת תוכן שיווקי - אפיון ובניית אתרים, עריכת תוכן, ייעוץ וליווי שיווקי תמר ענבר: 054-4260456

סדנאות שיווק באינטרנט
| ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים | ליווי שיווקי אישי | שיווק נשי | בלוג שיווק ברשת | שיווק באינטרנט מאמרים