תהליך העבודה על האתר של יעל גביש

יעל נכנסה לפרוייקט עם כוונה להשקיע תשומת לב עד רמת הפרטים הקטנים, וליצור אתר משלה שישקף בצורה מדוייקת והרמונית את מי שהיא ואת האנרגיה המיוחדת של עבודתה כמנחת מעגלים ומסעות אישיים - הן בהיבט של העיצוב והן בהיבט של התכנים. היא בחרה לקחת שירות בהיקף מלא שבו אנו גם מעצבים ובונים את האתר, וגם מעניקים הדרכה וליווי צמודים ומתמשכים לאורך כל הפרוייקט בנושאי תוכן ושיווק. במסגרת הליווי הזה עשינו יחד אפיון של האתר ומפת אתר מפורטת, חשיבה משותפת על רעיונות ונושאים מתאימים לכתיבה, עריכה תוכנית וצורנית של הטקסטים, חקר מילות מפתח ושיבוצן באתר, מחקר של הנישה המקצועית בה יעל פועלת (אותה אני מכירה מקרוב מאחר וגם אני מנחת מעגלי נשים), חשיבה על ערוצי שיווק מתאימים, והדרכה מפורטת - עקרונית ומעשית - לפעולה בערוצים השונים.

יעל עובדת הרבה בטבע, בעיקר ביערות הכרמל הסמוכים למקום מגוריה, ולכן בחרנו להשתמש בתמונה של הטבע הזה כאלמנט מרכזי בעיצוב. היא גייסה חבר טוב שהוא גם צלם מקצועי ליום צילומים, ואנחנו נתנו הנחיות ועשינו סיעור מוחות מרחוק לגבי האיכויות והתכונות הדרושות מהצילום כדי שיתאים לעיצוב האתר - גם מבחינת מבנה ופרופורציות, וגם ומבחינת אווירה, לבוש, נוף ותנועה שיעבירו את המסר הנכון. נדרשו שני סשנים של צילומים כדי להגיע לתמונה שהרגישה לכולנו המתאימה ביותר.

לאחר מכן התחלנו בעבודת העיצוב הגרפי - בניית אלמנטים עיצוביים סביב התמונה, שיעשירו אותה וימקמו אותה נכון בתוך פורמט של אתר אינטרנט. מצד אחד רצינו להעביר תחושה טבעית ולא עמוסה מדי, ומצד שני להשתמש באלמנטים נשיים, עגולים, "מנצנצים" ורכים. עשינו הרבה סקיצות עד שנמצאה הגירסה הסופית ששלושתנו (יעל, יואש ותמר) התחברנו אליה לגמרי... אפשר לומר שעברנו תהליך משותף שבו הבשיל העיצוב הסופי על אש קטנה, לאט לאט, בשלבים. בתוך התהליך הזה נדרשה סבלנות רבה ואמונה בדבר המדויק שיגיע אלינו, ואת התחושה הזו היה לנו חשוב להעביר ליעל - שזה ממש בסדר שתהליך הדיוק לוקח זמן, שמותר להתלבט, לבדוק עוד רעיונות, "לישון על זה בלילה" ולנשום עמוק... ממש כמו בלידה אמיתית שבה עוברים ציר ועוד ציר, תנועה שעולה ויורדת לסירוגין, עד שהתינוק מבקיע מתוך הרחם לאוויר העולם.

במקביל המשכנו לעבוד על התכנים, לדייק כותרות וניסוחים, להמציא רעיונות למאמרים, לכתוב ולשכתב. יעל כתבה טקסטים נפלאים שיצאו ישירות מהלב, מאוד אמיתיים ואמיצים, ועם המון חשיבה מקורית וראייה של עולם הרוח. נדרשה עריכה קלה בלבד במטרה להפוך אותם לכמה שיותר בהירים, מסודרים ונוחים לקריאה.

לבסוף הושלמו גם מלאכת העיצוב וגם מלאכת הכנת התכנים, ובשעה טובה הגענו לשלב הבנייה! חלק זה של העבודה מתחיל בהטמעת העיצוב לתוך מערכת הניהול של האתר. לאחר מכן בונים את התפריט הראשי והדפים השונים בתוכו, ואת התפריט התחתון עם מילות המפתח והקישורים היוצאים מהן. לבסוף מגיע שלב הזנת הטקסטים והקישורים - מקבצי הוורד שבהם הם נכתבו לתוך דפי האתר. כמו כן משבצים את מילות המפתח בהגדרות של דפי האתר השונים (אליהן מגיעים בקלות דרך מערכת הניהול), בונים שורות ניווט בכל דף, ומפת אתר אוטומטית. הרבה עבודה שחורה שבעזרתה קורם האתר עור וגידים ומקבל צורה... עד שהוא מוכן לעלות לאוויר בהתרגשות גדולה!

לקראת סיום השלב הזה נפגשנו יעל ואני להדרכה בנושא של שיווק האתר - שמטרתה ליצור מצב שלאתר תהיה נראות ונוכחות ברשת והוא יקבל חשיפה לקהל הנכון. לקראת הפגישה הכנתי מראש תוכנית עבודה מפורטת שתואמת את הנישה המקצועית של יעל ומתחשבת במקומות שבהם נמצא הקהל הטבעי והפוטנציאלי שלה. תוכנית כזו הינה מורכבת ורבת שלבים, ואיננה מיועדת ליישום מיידי של כל סעיפיה בבת אחת, אלא בתהליך מתמשך. יחד עברנו על כל סעיף בתוכנית כדי להבין אותו לעומק, הסתכלנו על מקומות שונים ברשת המתאימים להפצת האתר, ולמדנו איך מתמצאים ומשתמשים בהם בצורה אפקטיבית - מהרמה הטכנית ועד הרמה האסטרטגית. עוד דבר חשוב שעשינו הא הדרכה לאיך לעבוד עם מערכת הניהול של האתר כך שיעל תוכל להוסיף תכנים באופן עצמאי ושוטף.

היום החגיגי הגיע, האתר עלה לאוויר והלינק הופץ לחברים ומכרים... התגובות היו מרגשות ומשמחות, והעידו שלפעמים שווה לעשות דרך ארוכה, שיש בה לא רק רצון "להגיע לסוף", אלא גם הרבה התבוננות, חיפוש ותהליך של דיוק והבשלה. אנחנו אוהבים מאוד את התוצאה, ושמחים על הזכות שניתנה לנו להיות שותפים לאחת ההחלטות המשמעותיות בעשייה המופלאה של יעל.

מוזמנות ומוזמנים להתרשם בעצמכם: www.yael-gavish.com
תהליך העבודה על האתר של לירן בר לב

לירן, דולה ומדריכת הכנה ללידה, עברה קורס שיווק באינטרנט בהנחייתי, ובעקבותיו החליטה שבניית אתר משלה הוא הצעד הבא הנכון לה והיא הולכת להשקיע בו. בתור מישהי שגולשת הרבה ברשת ומרגישה בנוח בסביבה האינטרנטית, לירן למדה מהר מאוד כיצד לתפעל את מערכת הניהול ולכן בחרה לעשות חלק גדול מעבודת הבנייה בעצמה. כיוון שהיא היתה בוגרת קורס שלי, היתה לה גם הבנה רחבה לגבי החומרים שהיא צריכה להכין - תכנים, מפת אתר ורשימת מילות מפתח. קבענו שניפגש כמה פעמים "אחת על אחת" על מנת לבנות יחד את התבנית הבסיסית של האתר, לחשוב על קונספט עיצובי ולחדד את חלוקת התכנים והניסוחים - כך שיתאימו למיתוג האישי והעסקי של לירן, וישקפו את המסרים האותנטיים שחשוב לה להעביר.

ההחלטה העקרונית הראשונה שעשינו היתה לייצר את המראה של האתר בעצמנו, ללא השקעה בעיצוב גרפי "לפי הספר". הפריבילגיה הזו התאפשרה לנו בקלות כי ידענו שיואש יירתם לעזרתנו בליטוש אחרון, שיהפוך את מה שאנחנו עושות למקצועי באמת. וכך בפגישה הראשונה התחלנו לחפש אימג' לאתר, תמונה מרכזית שתשקף את הרוח הייחודית של לירן ושל עבודתה. היתה לנו כוונה למצוא משהו שונה, אחר מהתמונות המלוטשות והמוכרות של הריוניות ותינוקות שבדרך כלל מוצאים באתרים העוסקים בהריון ולידה... בהתחלה חשבנו להשתמש בתמונות של נשים אמיתיות, לא דוגמניות, שיעבירו תחושה יותר אותנטית, אבל אחרי כמה נסיונות הגענו למסקנה שאנחנו מעדיפות אימג' פחות צפוי מאשר אישה בהריון, ועלה לנו הרעיון להשתמש בפרח שהוא סמל לנשיות ולפוריות. חיפשנו תמונות של סוגי פרחים שונים ובסוף בחרנו בסחלב - שיש בו גם עדינות וגם עוצמה, ומזכיר בצורתו את איברי הרבייה והפריון הנשיים.

רצינו ליצור עיצוב מינימליסטי ונקי, שייתן מקום בעיקר לפרח, בלי הרבה "הפרעות" מסביב. חיפשנו המון תמונות של סחלבים עד שבחרנו את המיוחדת והמדויקת לנו. אחר כך שיבצנו אותה באתר, עם רקע לבן חלק סביבה והרגשנו שזה כיוון מאוד נכון. פתאום שמתי לב שאנחנו משקיפות ממקום מושבנו בפינת האוכל ביתה של לירן ישר אל הסלון, שהיה באופן מפתיע מינימליסטי ונקי ובמרכזו ספה לבנה עם כריות ורודות... זה היה משעשע מאוד! את התמונה העברנו ליואש, וביקשנו ממנו לייצר לנו "סטריפ" שבו יהיה הסחלב, ולידו כיתוב בפונט מעוצב (שבחרנו מראש מתוך קטלוג פונטים אינטרנטי). מכאן והלאה עבודת הבנייה היתה קלה לביצוע - פשוט שתלנו את הסטריפ בראש האתר, הגדרנו רקע לבן, ובחרנו גוונים מתאימים ללשוניות ולכותרות.

במפגש השני התמקדנו ביצירת מפת האתר המדויקת - העלינו המון רעיונות ועשינו מיון שלהם ללשוניות השונות בתפריט הראשי. כמו כן עברנו יחד על רשימת מילות המפתח שהכינה לירן, ויחד עם כלי מילות המפתח של גוגל בחרנו את המילים המתאימות ביותר לשימוש ושתלנו אותן בתפריט התחתון. בהמשך לפגישה לירן עשתה עבודה עצמית של הזנת מילות המפתח באחורי הקלעים של האתר, בניית קישורים בתפריט התחתון וסידור הלשוניות שפתחנו יחד.

לפגישה השלישית והאחרונה לירן הביאה טקסטים שכתבה לדפים השונים באתר. יחד עברנו על המרכזיים שבהם ודייקנו אותם עם המון חשיבה ותשומת לב לפרטים, עם כוונה לייצר טקסטים שיש בהם גם אמירה אישית וגם ערך לנשים בהריון ולקראת לידה. אחרי הפגישה לירן הזינה את התכנים והמשיכה לשלוח לי במייל טקסטים, תמונות וסרטונים להתייעצות.

לירן התקדמה עם הפרוייקט במרץ, וכעבור זמן לא רב האתר היה מוכן ועלה לאוויר בהתרגשות רבה... בסופו של דבר הצליחה לירן להעמיד אתר מקצועי ומיוחד בעבודה עצמית שגובתה בשלושה מפגשים בלבד, ומבחינת השקעה כספית זה היה חסכוני לאין ערוך מבניית אתר בשיטת השירות המלא (שעליה אספר בפעם הבאה). מעבר לכך, מנסיוני האישי יש משהו מאוד מספק בבניית האתר בשיטת "בנה זאת בעצמך" - אמנם זה כרוך בהשקעה של זמן, אבל התחושה היא של יצירתיות ומשחק, וזה סוחף וממכר... אני מאוד גאה באתר הזה, וכמובן בלירן - שהיה לה את האומץ לעשות את העבודה בפורמט פחות מוכר, שמשלב גם עבודה עצמאית וגם ייעוץ מקצועי... על פי התוצאה והתגובות החמות שקיבלנו על האתר, מסתבר שהפתיחות משתלמת :-)
מוזמנות ומוזמנים להתרשם מהאתר: www.liran-barlev.co.il
 
תהליך העבודה על האתר של רוז פדס - Rose Pads

הזרע ליצירת האתר של רוז פדס, יצרנית ומשווקת תחבושות הגייניות רב פעמיות ומוצרים נלווים, נזרע למעשה בפגישת ייעוץ, שקיימתי לפני כשנה עם לימור בריף - בעלת העסק. לימור רכשה את העסק משירה לוריא, וקיבלה יחד עם קו המוצרים גם שני אתרי אינטרנט שהיו פעילים שנים רבות. אתר אחד - שהיווה מרכז מידע אודות התחבושות וחנות, ואתר נוסף בשם "לגעת אישה" - שהיה במה למסרים ופורום דיונים בנושא נשים ונשיות.

עם כניסתה לעסק ביקשה לימור לשדרג את הנוכחות האינטרנטית של העסק, ולכן נפגשה עמי לייעוץ אישי בנושא שיווק ברשת. בפגישה דיברנו על הרבה ערוצי שיווק - חקר מילות מפתח וקידום בגוגל, פעילות בפייסבוק, שליחת ניוזלטרים, פרסום באתרי שיתוף תוכן, פורטלים, שיתופי פעולה עסקיים ועוד... כמו כן עשינו בחינה מחודשת של מיתוג העסק, ודיוק של הייחוד שלו והמסרים שהוא מעביר.

אחת מהמסקנות שלי היתה שאתר האינטרנט של העסק זקוק לשדרוג ועדכון ברוח הזמן, הן מבחינת עיצוב והן מבחינת תוכן. סיכמנו שכרגע זה פרוייקט גדול מדי להתחלה, ושנחזור לבחון אותו בעתיד...אחרי כחצי שנה לימור החליטה ללכת על זה, ואמרנו שמאחר והכל באתר הולך להשתנות אנחנו פשוט נבנה אותו מחדש.

שוב נפגשנו, והפעם לייעוץ בנושא התכנים באתר. לימור הכינה מפת אתר נהדרת ועשירה בתכנים ייחודיים, ואני, מתוך ההתמחות שלי בעריכת תוכן בכלל ותוכן לנשים בפרט, עזרתי לה לדייק ולקבל החלטות בקשר לסידור התכנים במרחב. הקונספט העיקרי שהביאה לימור היה להפוך את האתר למוביל בתחום של אקולוגיה ורוחניות נשית, ולהכניס בו תכנים וערך שהם הרבה מעבר למידע על המוצרים - ואני תמכתי ברעיון והתלהבתי ממנו מאוד. האתר החדש יועד להיות שילוב בין האינפורמטיביות של האתר המקורי יחד עם הערך המוסף של אתר "לגעת אישה" המיתולוגי, וזאת תוך כדי יצירת עיצוב חדש, מרענן ומעודכן.

העיצוב החדש התבסס על הצבעים של האתר הישן, בכדי לשמור על רוח המותג. כמו כן היתה בו נוכחות בולטת ללוגו של העסק, שהוא ותיק ומוכר. על אלה הוספנו אימג' של שטחי צבע גליים ורכים, שנוצרו בהשראת הדימוי של צעיפים, שהם אלמנט נשי וזורם, ושל "האוהל האדום" - שהוא המקום בו נהגו נשים להתכנס יחד בימי הוסת בימים עברו. לתוך הצעיפים הוכנס אלמנט הורד, שמייצג את הרב שכבתיות והמסתורין של המחזוריות הנשית.

את התכנים בחרה לימור להזין בעצמה, וכמו כן השתמשה בעיצוב הגרפי לבניית תבנית במערכת מסר עשר שאיתה היא עובדת למשלוח הניוזלטר החודשי, כך שנוצר רצף מיתוגי בין האתר והדיוור הקבוע.

אני מזמינה אתכן בחום להכנס לאתר ולהתרשם מכל מה שיש לו להעניק לכן - מאמרים, תמונות, לוח פעילויות נשיות, אינדקס נשי, המון מידע על בריאות, יצירה, אקולוגיה ורוחניות נשית, וכמובן - חנות מקוונת לרכישת מוצרים איכותיים אונליין. http://www.rosepads.co.il/