קצת עלי

נעים להכיר, אני תמר ענבר, מלווה נשים בתהליכי מעבר בשער, יצירה ולידה. הליווי שלי נעשה באותם מקומות בחיים שבהם אישה בוחרת לעבור שינוי משמעותי וליצור יש מאין, או כאלה שבהם הנסיבות נושאות אותה למחוזות בלתי מוכרים, ומעבירות אותה טרנספורמציה מעצם היותן. באותן תקופות מעבר, אני שם כדי לתת לה יד ולהעניק תמיכה והכוונה בדרך בה היא פוסעת או מיטלטלת, בשביל המתפתל אותו היא חוצה או סוללת.

זמנים של תמורות, שינויים ולידה מחדש דורשים מאיתנו תעצומות נפש, רוח וגוף. בתקופות האלו יש הרבה חוסר וודאות, הקרקע פחות יציבה, עולות שאלות וצפים רגשות סוערים... ולצד כל אלה יש גם המון התרגשות, כמיהה, והזדמנות אמיתית לגלות את החוזקות שבנו, לצמוח ולהרחיב את מעגלי החיבור וההשפעה שלנו בעולם.

אם את עומדת על סיפה של תקופה כזו בחייך, או שאת כבר בעיצומה, אני מזמינה אותך לקבל ממני ליווי באחד מהתחומים הבאים, בהם צברתי נסיון מקצועי ואישי, וידע רב שבו אשמח לשתף אותך, ולהיות איתך ובשבילך:
  • יציאה לאור - עם עסק משלך שמבקש להיוולד או לגדול, או עם תוכן ייחודי שאת יוצרת ומבקש לקבל במה - למשל ספר, אתר, בלוג, הרצאה, סדנה, תוכניה לאירוע, ועוד.
  • יצירת זוגיות, או פרידה - בתהליכים של מציאת זוגיות שמתאימה לך, ניהול של מערכת יחסים מעצימה בפרק א' או ב', ליווי במשברי פרידה, הליכי גירושין, ועוד.
  • פריון, הריון ולידה - במסע של כניסה להריון טבעי או דרך טיפולי פוריות, בהתמודדות עם שלבי ההריון השונים או עם אובדן הריון, בתהליכים של הכנה פיזית, רגשית ורוחנית ללידה, בתקופת ההסתגלות לחיים כאמא אחרי הלידה, ועוד.
  • מעגלי נשים - לחגיגת נקודות ציון משמעותיות בחיי אישה - כמו בת מצווה, ווסת ראשונה, לקראת חתונה, לקראת לידה, ימי הולדת עגולים, גיל המעבר, ועוד.
בתהליכים אני משלבת כלים, התבוננות ותפיסות משיטות של טיפול, ייעוץ והנחיה שלמדתי משנת 1998 ועד היום. אני מביאה איתי ידע מעולמות הגוף והנפש, הרוח והתודעה, יצירת התוכן והמדיה החברתית - בהתאמה לנושא איתו הגעת לתהליך, ולמה שנכון עבורך.

אפשר לפגוש אותי אחת על אחת, במפגשים פיזיים או אונליין, לתהליכים ארוכים או קצרים, וגם לאבחון או ייעוץ חד פעמי - הכל לפי הצורך שלך. בנוסף אני מנחה סדנאות והרצאות, טקסים ומעגלים לקבוצות מגוונות לפי הזמנה.
הרבה נשים שואלות אותי איך הגעתי לחיבור של כל התחומים בהם אני עוסקת? מה הקשר בין ליווי נשים בהריון לליווי שיווקי ועסקי, בין יצירת תוכן ליצירת זוגיות? ואני מספרת שהחיבור שלי לעולמות השונים נוצר בעקבות תהליכים אישיים שעברתי - בהיותי טיפוס חוקר ולומד העמקתי בכל תחום בו נדרשתי או בחרתי להתמודד בחיים, ותמיד התעוררה בי התשוקה להעביר הלאה את הידע, הכלים והתובנות. שמתי לב שבתחומים שונים של שינוי ויצירה אנחנו עוברות תהליכים בעלי אופי דומה, ונדרשות מאיתנו יכולות דומות. שבעצם העיסוק שלי כיועצת ומלווה בתחום כזה או אחר לא משנה את המהות העמוקה שמאחורי הדברים.

את דרכי המקצועית התחלתי בתחום הטיפולי, אליו הגעתי מתוך סקרנות אדירה, תשוקה לעבוד עם אנשים ורצון למצוא תשובות. למדתי את שיטת גרינברג ועבדתי עם הרבה אנשים ונשים בקליניקה במשך עשור. בשלב מסוים חיפשתי את הצעד הבא בהתפתחות שלי, והתחלתי ללמוד דברים נוספים כמו הנחיית קבוצות, חלימה, שמאניזם ועוד. לא ידעתי בדיוק איך תתפתח הדרך, ובסופו של דבר השינוי שייחלתי לו הגיע כאשר נכנסתי להריון ועם לידת בני הבכור. מתוך ההתנסויות האישיות שלי וקשרים עם נשות מקצוע בתחום התעמקתי ולמדתי המון על דרכי ההתמודדות עם שלבים שונים שבדרך - כניסה להריון, אובדן הריון, שינויים פיזיים ורגשיים בהריון, הכנה ללידה ראשונה בבית, משכב לידה, הסתגלות לאמהות, הנקה, ועוד.

ההריון, הלידה והאמהות חיברו אותי באופן עמוק לנשיות ולמעגלי נשים, ובמקביל התגלגלה לפתחי הזדמנות לקחת חלק ביצירת תוכן של פסטיבל נשים. השנים הבאות סחפו אותי להרפתקה של הפקת הפסטיבל, ולעיסוק מרתק ביצירת התוכניה והתוכן השיווקי שלו. עבורי זה היה מרגש לעבוד בצורה שונה כל כך ממה שעשיתי בקליניקה, ועדיין להביא ריפוי, צמיחה והעצמה לעולם, ליצור ולהשפיע בדרכים חדשות. העיסוק בתוכן שיווקי חיבר אותי מחדש לאהבה הגדולה שלי לכתיבה, שעבורי היא מקום לביטוי עצמי ויצירת בהירות והשראה.

בעקבות הידע החדש שאספתי, נשים התחילו לבקש ממני לעזור להן ביצירת תוכן שיווקי, וכך עם לידת בני השני מצאתי את עצמי מלווה לקוחות באפיון ובניית אתרים, בעיצוב, קידום, כתיבה ועריכה. הרבה נשים אמרו לי שאני דולה ומיילדת של תכנים ואני מזדהה עם הדימוי... בחוויה שלי התכנים עוברים ונובעים דרכנו ממש כמו תינוקות שמתעברים בתוכנו ונולדים לקיום עצמאי, ואני נהנית להיות בתהליך עם האישה היוצרת כדי לתמוך, לעודד ולחזק בדרך להגשמה.

הדרך להפוך ליועצת שיווקית היתה קצרה כי באופן טבעי לימדתי את הלקוחות שלי איך אפשר להפיץ את התוכן השיווקי שיצרנו יחד. יזמתי סדנה לשיווק נשי ברשת, ובהמשך פנו אלי מכל מיני גופים (עמותות, מכללות, מועצות ועוד) כדי להעביר אצלם הרצאות וקורסים. במקביל נתתי גם ייעוצים אישיים לעשרות רבות של לקוחות בכל שנה, בעיקר לנשים העוסקות בתחומי הטיפול והיצירה. כיום אני עובדת גם כיועצת ומרצה מטעם מעוף, גוף המסייע לעסקים קטנים מטעם משרד הכלכלה ומעניק סבסוד משמעותי מאוד בתהליכי ליווי עסקי ושיווקי.

ומה הקשר לזוגיות את שואלת? זה פשוט עוד תחום שתמיד ריתק אותי והיה בעל חשיבות וערך עבורי. כאישה צעירה בזוגיות הלכתי ללמוד הנחיית קבוצות בדגש ייעוץ זוגי, אבל את הידע האמיתי רכשתי כמו תמיד בתהליכי החיים וטלטלותיהם. רק אחרי שעברתי משבר של גירושין וצמחתי ממנו, הבנתי באמת ולעומק מה נדרש כדי שזוגיות תצליח, עד כמה התהליך של יצירת זוגיות מתאימה הוא מורכב, ועד כמה ידע נרכש יכול ליצור שינויים שלא דמיינתי במערכות יחסים עם גברים. עברתי סדנאות ותהליכים, מוססתי אמונות מגבילות ומעכבות, ולמדתי כלים רבים שהובילו אותי לבנות זוגיות חדשה ובריאה בפרק ב'. עברתי על בשרי רצף של פרידות וחיבורים, ומסע של חיפוש ותהיות, התנסויות ותובנות... מכל אלה נאסף בי המון מה לתת לנשים שנמצאות בדרך.

אני רואה את החיבור של הכל להכל בשורה התחתונה - שיש בנו את היכולת לשלב בין מודעות עצמית והכוח לברוא את המציאות שלנו, יחד עם ענווה לגבי הדברים שעוברים דרכנו ואין לנו שליטה עליהם. שאמנות הלידה, השינוי והיצירה של דברים חדשים יכולה להילמד בכל מיני תקופות והקשרים בחיינו. אני מזמינה אותך לקרוא עוד באתר, להכיר את מה שאני מציעה, לחשוב במה היית יכולה להיעזר, וכמובן - בכל שאלה או תגובה שיש לך, אשמח שתיצרי איתי קשר.


                                                                                                          שלך, תמר ענבר