מחוברות - סדנה מעשית לשיווק נשי בפייסבוק

פייסבוק ושיווק נשי - למה הכוונה?

  • המטרה היא ללמוד על פייסבוק מזווית קצת אחרת, שתחדש לכן גם אם אתן משתמשות בו זמן רב.
  • הכיוון הוא לא של שיווק מתחכם, מצחיק ומבריק, אלא שיווק דיאלוגי, נינוח וזורם שקל להתמיד בו.
  • שיווק שנעשה מתוך חיבור - לעצמנו, זו לזו, ולקהילה שסביבנו.
  • שיווק מתוך הבנה עמוקה של המדיה, אהבה למה שקורה בה, ורצון להיות בנוכחות.
  • שיווק שמסונכרן עם חוזקות נשיות טבעיות, ועם אורח החיים של נשים בישראל 2013.

מה בעצם היתרונות של השיווק בפייסבוק עבור נשים?
  • הפייסבוק מבוסס על יצירת תקשורת אנושית ושיחות מכל מיני סוגים – קלילות ועמוקות.
  • נשים יודעות לבטא את עצמן בכתב.
  • נשים יודעות להקשיב, ללכת לקראת, לייעץ, לעודד – ליצור קירבה גם דרך המסך.
  • נשים אוהבות לעזור ולתת – גם לנשים שלא מכירות.
  • בפייסבוק לא חובה לבצע משימות בשיטתיות ויסודיות, אפשר גם בגלים ובמנות קטנות.
  • כנשים אנחנו מחוברות לתודעת הרשת - יודעות שהכל קשור בהכל.
  • הפייסבוק הוא חינמי וזמין לכל אחת בכל מצב – טוב למהססות שבינינו...

אז למה כולם בפייסבוק בעצם, מה הטכנולוגיה הזו נותנת ומחדשת לנו?
  • חשיפה גדולה: קל להגיע להרבה מאוד אנשים - לאסוף חברים לפרופיל ולקבוצות בלחיצת כפתור.
  • ויראליות: ניתן לשתף תכנים של אחרים וכך ליצור מגע עם חברים של חברים
  • ניתן לשתף סוגים שונים של תוכן - טקסט פלוס תמונות וסרטונים, אלבומים גדולים
  • הפיד שלנו מורכב מתוכן שנבחר ומותאם אישית עבורנו – העניין מובטח.

מה גורם לנו לחלקנו להירתע מהפייסבוק - והאם באמת יש ממה לחשוש?
  • חשש משטחיות – ניתן לנטרל ע"י בחירת חברים, דפים וקבוצות מעניינים.
  • חשש מחשיפה ומפגיעה בפרטיות – לזכור שאנחנו בוחרות עד כמה לחשוף את עצמנו בכתיבה או בתמונות, ויכולות לשלוט בחשיפה של כל סטטוס - לעשות הסתרה מאנשים מסוימים.
  • עומס ורעש בעיניים: לזה מתרגלים, ואפשר לנטרל את הפרסומות שבצד.
  • חשש מהתמכרות: ניתן לאזן ע"י הקצבת זמנים או היסחפות לתקופה שמביאה למיצוי.

פרופיל אישי - איך הוא משמש אותנו כבעלות עסק?
  • ליצירת נראות והשתתפות שוטפת – בפיד ובקבוצות.
  • להעמקת הקשר - אנשים רוצים להכיר אותנו גם בפן האישי, ולא רק כשם עסק ולוגו.
  • לסיוע בהפצת מסרים עסקיים – שיתוף סטטוסים מהדף העסקי.
  • למי שעוד לא בשלה להקמת דף - ניתן להתחיל בפעילות אפקטיבית עם פרופיל אישי בלבד.

הדף העסקי - למה בעצם צריך אותו?
  • ליצירת נראות עסקית מקצועית, ייצוגית ונקייה- למי שאין אתר זה הלינק העסקי המוביל שלה.
  • לגיטימציה חוקית לפרסום בהתאם לחוקי הפייסבוק, ללא סכנת חסימות.
  • מעקב סטטיסטי אחרי אפקטיביות הפרסומים שלנו.
  • גוגל נותן לו עדיפות בסריקה: לכן חשוב לשבץ מילות מפתח בשם הדף, בפתקים, בטאבים.
  • מאפשר הזרמת תנועה אל וממקומות אחרים: אתר, בלוג, מערכת דיוור ועוד.
  • בהמשך נתעכב על איך לבנות אותו נכון ואיך להביא אליו תנועה.

איך ליצור קישור בין הפרופיל האישי לדף העסקי:
  • בפרופיל האישי - ברובריקה השכלה וקריירה - בה נוכל לשים לינק לדף העסקי.
  • בהגדרה זו ניתן לשבץ את מעמדנו בעסק (בעלים, מנחה, יועצת ב...) ואת שם הדף.
  • בדף העסקי - להגדיר מי בעלי הדף, ולקשר מהאודות לפרופיל האישי (דרך פריטים נבחרים)

דף החדשות (פיד) - איך להתייחס אליו ולהוציא ממנו את המקסימום?

הפיד מתמלא בהמון עדכונים כל הזמן, וכל מה שחדש עכשיו נהיה ישן תוך זמן קצר. לכן עלינו:

  • להוציא פרסומים בשעות שקהל היעד שלנו נמצא אונליין.
  • לא לחשוש לפרסם בתדירות גבוהה.
  • לדאוג לחברים מעניינים – שיהיה לנו כיף להיות (ניתן לנטרל פרסומים של חברים משעממים)
  • ללייקק, להגיב, לשתף – לאסוף נקודות זכות, להיראות ולהישמע.
  • להשתמש בפיד המיוחד של הדפים העסקיים – מקל על פרגון לחברותינו.

מי מקבל עדיפות בהופעה בפיד שלנו?

לפייסבוק יש אלגוריתם הקובע אילו פרסומים מכל ההמון אנחנו אכן נראה, מהם העדכונים המובילים.
לאלגוריתם הזה קוראים "אדג'-ראנק" והוא נותן עדיפות לסטטוסים לפי המדדים הבאים:

  • מדד הקירבה: פרסומים של אנשים ודפים שאנחנו בקשר איתם (תגובות, שיתופים, הודעות)
  • מדד המשקל: פוסטים פופולריים שקיבלו הרבה תגובות, או שמופיעים בדף מאוד פעיל.
  • מדד הויזואליות: כאלה המכילים תמונות או סרטונים.
  • מדד הטריות: כאלה שפורסמו על ידי דפים שהצטרפנו אליהם לאחרונה.
  • כאלה שיש בהם תוכן שנתפס כמעניין לבעל הפיד (מסריקה של הגלי הגלישה שלו)
  • פוסטים המקודמים בתשלום.

מה ניתן לעשות עם מידע זה:
  • ליצור שיחות (בכל נושא ובכל מקום) עם אנשים רבים, במיוחד לפני פרסום שחשוב לנו.
  • לפרסם סטטוסים עם תמונה או סרטון.
  • לדאוג שיהיו תגובות לסטטוס שלנו, גם אם זה אנחנו שמגיבות לעצמנו בהתחלה.
  • לגרום לכך שבדף שלנו תהיה הרבה פעילות
  • להשתמש יותר בפרופיל האישי ובקבוצות, ובכלל בשילוב ערוצי שיווק נוספים
אגב, הוכח שככל שיש פחות אוהדים לדף, אחוז גבוה מהם יראה את הפרסומים שלנו.
מה שבהחלט אמור לגרום לנו לרצות פחות אוהדים אבל שיהיו מדויקים, ולהעדיף איכות על כמות.




לעשות קידום של פוסטים בתשלום:
  • פונקציה חדשה ופופולרית מאוד, הגורמת לפוסט המקודם להופיע בפיד של יותר אנשים.
  • אפשרי בדף העסקי ובפרופיל.
  • ניתן לפלח לפי איזור גיאוגרפי.
  • התקציב לא גדול, ונקבע על ידינו מראש (שימו לב להגדרות האבטחה המחמירות)
  • ניתן להפסיק האמצע ולשמור את הכסף לפעם הבאה.
  • ניתן לעקוב בכל רגע לכמה אנשים הפרסום הגיע - כמה באופן טבעי ובזכות הקידום הממומן.


הקמה בסיסית של הדף העסקי - יצירה, עיצוב והעלאת תכנים קבועים:
  • הפתיחה היא בעזרת כפתור צור דף
  • הגדרת סוג הדף: עדיף "חברות וארגונים" מאשר "עסק מקומי"
  • בחירת שם לדף: בהתאם למיקוד השיווקי ולמילות מפתח. ניתן לשנות עד 200 לייקים.
  • בחירת שם משתמש מקוצר: ניתן לבחור כתובת קליטה וייצוגית מהרגע הראשון
  • טקסט אודות: מידע קצר קולע ושיווקי על העסק, כולל לינק לאתר.
  • טאבים: לשוניות שחלקן ניתנות לנו כברירת מחדל - תמונות, פתקים, אירועים, לייקים.

הוספת תמונת נושא:
  • תמונה יפה של המוצר או השירות, או סטריפ מעוצב עם לוגו (כמו שנהוג באתרים)
  • ללא פרטי קשר וללא משפטי הנעה לפעולה
  • יש גם בנקים של תמונות נושא ברשת, המעוצבות בגודל המתאים.

התקנת טאבים ייחודיים - אפליקציות:
  • לטקסט חופשי, תמונות ופליירים אינטרנטיים, חנות, תיבות יצירת קשר ועוד -
    ממליצה על woobox.
  • ההתקנה היא דרך אתר האפליקציה בו אנו פותחות חשבון חינמי.
  • הזדמנות להציב תכנים שחשובים לנו במיקום בולט - שירותים, עבודות, המלצות, מבצעים.
  • עלינו לתת להם שמות ברורים ותמונה מייצגת - אפשר גם מלל מעוצב.

בניית קהל:
  • שליחת הזמנות אישיות לחברים - להצטרף כאוהדים לדף.
  • הזמנות לאנשי קשר במייל עדיף לא לשלוח - זה יוצא מייל שנראה לא טוב, ועדיף לשלוח במייל רגיל.
  • להפיץ את הדף בכל פלטפורמה אפשרית בתוך ומחוץ לפייסבוק – אתר, בלוג, דיוור, אינדקסים...

אפשרויות תצוגה מיוחדות בפרסום סטטוסים:
  • הדגשה של הסטטוס לרוחב כל הדף - ע"י שימוש בלחצן הכוכב (אפשרי גם בפרופיל).
  • שינוי תאריך - לשינוי הסדר של סטטוסים שפורסמו, בעת הצורך (אפשרי גם בפרופיל).
  • נעיצה של הסטטוס בחלק העליון של הדף, ללא קשר למועד פרסומו.
  • הוספת מיקום, אירוע, הצעה, ציון דרך או סקר.
  • לחצן הדגשות - מאפשר להדגיש בתצוגה פרסומים רק שלנו, או רק של חברים.

איך לעקוב ולהפיק מידע חשוב מהסטטיסטיקות של הדף:
  • ניתן לנו מידע על כמות האוהדים ועל איכות הפעילות - האיכות חשובה מהכמות!
  • מדד "מדברים על זה" הוא מדד איכות:
    סופר את כל מי שעשו לייק, הגב או שיתוף לפרסומים שלי בדף בשבעת הימים האחרונים.
    ככל שאחוז ה"מדברים על זה" ביחס לכלל האוהדים בדף הוא גדול, סימן שאנחנו עושות עבודה טובה.

מה עוד ניתן לראות בנתונים הסטטיסטיים:
  • ליד כל סטטוס רשום לנו מספר החשיפות שהוא קיבל – אורגניות וויראליות:
    תפוצה אורגנית - חשיפה אקראית בפיד אל מול האוהדים הישירים, או דרך גוגל.
    תפוצה ויראלית - חשיפה שנוצרה דרך שיתופים של אוהדים, תיוגים שלהם על ידינו,
    וכל דבר שעובר מהדף שלנו לקיר הפרטי שלהם.
    כמו כן חשיפה לחברים של אוהדים - דרך הפיד שלהם.

     
  • בלוח הניהול:
    תגובות אהבתי חדשות
    גרפים - המציגים את זמני הפרסום אל מול התפוצה והפעילות, והאם יש קשר ביניהם.

     
  • במידע המפורט:
    פלח השוק אליו משתייכים האוהדים - מבחינת מגדר, גיל, איזור בארץ...
    באיזה טאבים צפו, וכמה צפיות
    מספר צפיות (שזה גם כמה צפיות של אותו גולש) מול מספר מבקרים ייחודיים (כמה גולשים).

איך לקשר את הדף אל האתר או הבלוג שלנו – התקנת פלגאינס:

הפלגאינס הם תוספים, שורות קוד שאנו מקבלות מפייסבוק, ושותלות אותן במקומות אחרים, כמו האתר או הבלוג שלנו -

ליצירת כפתורי לייק ותיבות תגובה של פייסבוק במקומות אלה.
לשורות הקוד אנו מגיעות דרך עריכת הדף>> מידע>> משאבים>> סושיאל פלגאינס

  • תיבת פייסבוק: לדוגמה לחצו כאן והסתכלו משמאל למטה, ניתן להכניסה בכל גודל שנרצה.
  • כפתורי לייק, שיתוף, המלצות: כדי לראות דוגמה לכפתור לייק לחצו כאן וגללו עד למטה.
  • תגובות וטוקבקים: כדי לראות דוגמה לתוסף תגובות לחצו כאן וגללו עד למטה.
זכרו שהתממשקות של האתר והבלוג עם הפייסבוק מומלצת ליצירת תנועה בין שני המקומות, וגם לאופטימיזציה של הדירוג בגוגל.


קבוצות - השבט הנשי האבוד בפייסבוק:

שווה להקים ולנהל קבוצה, לתחזק קהילה פעילה, לברית ואוהדת – אבל זו עבודה רבה.
ניתן גם להשתתף בקבוצות שאחרות מנהלות ולהיות חלק מהגרעין של הפעילות הקבועות.
  • כדי לבסס קשרים חמים וקרובים ברשת
  • לקבל ולתת תמיכה, להתחבר לנשים כמונו
  • לבסס את מקומנו כאוטוריטה בתחומנו – "הרופאה של הכפר"
  • לשווק בצורה עקיפה, תוך שיחה אמיתית, ולכן גם יותר מעניינת ונעימה
  • לתמוך בפעילות הדף העסקי שלנו - ע"י שימוש בשרשורים הפרסום המתאימים.
  • כמובן שעלינו לבחור קבוצות רלוונטיות, מנוהלות ופעילות, ולא כאלה שהן סתם לוח מודעות.
  • כמו כן לדעת שעדיף להיות הרבה במעט קבוצות טובות, מאשר להיות מעט בהרבה קבוצות.

דף אירוע - למה צריך את זה?
  • אם אין לנו אתר שבו אנו יכולות לבנות דפי נחיתה לאירועים שקורים (סדנאות למשל),
    אז דף אירוע הוא הפתרון האידיאלי.
  • לאירוע ניתן להזמין את חברינו – ועדיף לבחור רק את אלה שהאירוע רלוונטי להם מבחינת מיקום, מגדר וגיל.
  • לאחר מכן כל מי שאישר השתתפות או נכנס לאירוע, יראה בהתראות שלו כל עדכון סטטוס ותגובה שנכניס בו, וגם זו שיטה למשוך תשומת לב.
  • לרשימת המשתתפים לעולם לא נתייחס במאה אחוז רצינות – צריך לוודא הגעה בפרטי.
  • ניתן לפתוח אירוע גם לדברים מוגבלים בזמן שאינם מפגש פיזי - למשל תחרות, מחאה וכו'.
  • ניתן לפתוח אירוע מתוך דף עסקי, פרופיל אישי או קבוצה.

איך לקבל הרבה תגובות לפרסומים שלנו - בפרופיל, בדף ובקבוצות:

יצירת אמון:
  • מי שנותנת עזרה ופרגון מקבלת חזרה.
  • מי שמפגינה ידע מקצועי רב ומפורט - מצליח להרשים ולעורר אמון.
  • מי שהכתיבה שלה מלמדת על אינטליגנציה רגשית ותקשורתית – מקרבת אליה אחרות.

תדירות וזמינות:
  • מי שפעילה הרבה מעוררת סקרנות וזוכרות אותה.
  • מי שנותנת מענה מיידי - מקבלת פידבק לפני שהשיחה נשכחת
  • שימוש בכלי ההתראות כמסייע - לבדוק מה חדש בשרשורים שהשתתפנו בהם,
    או לראות אם מישהי תייגה אותנו וע"י כך קראה לנו.

יצירת אייטמים שמושכים עניין:
  • בעלי ערך שימושי – מידע חשוב או דיונים מרתקים.
  • אישיים ואותנטיים - "רכילותיים" במובן החיובי, נוגעים ללב, בשפה מדוברת.
  • עם תמונות וסרטונים - ויזואלי ומושך, מקבל עדיפות בפיד
  • עם לינקים - שיהיה נגיש לעיין ולשתף
  • דיווחים מהשטח (כולל תמונות וסרטונים קצרים מאירועים שקורים עכשיו)
  • פינה שבועית קבועה – ייעוץ חינמי, טיפים, דיון, אירוח
  • עם הומור וטיזרים משעשעים
  • מבצעים, הגרלות, תחרויות

יצירת אייטמים בשיתוף פעולה - יחד זה כוח:
  • שרשורי אירוח אונליין – שלנו בדפים של קולגות ושיתופי פעולה, ולהיפך.
  • פרסום פרגונים ושיתופים למיזמים של קולגות, וקבלת פרגונים בחזרה.

מיקוד בקהל רלוונטי - פעילות ונוכחות במקומות בהם הקהל שלנו נמצא:
  • איסוף חברים בפרופיל - כאלה שעשויים להתעניין בשירות שלנו.
  • קבוצות ודפי עסק בתחומים דומים או חופפים (אותם נוכל למצוא בשורת החיפוש בתוך הפייסבוק).
  • קבוצות ודפי עסק שמרכזים בתוכם קהל לפי שלב בחיים (אמהות לתינוקות, בעלות עסקים, וכדומה)

פיתוח אמנות השיחה וההתכתבות:
  • הארכת השרשור למען הגדלת החשיפה והקלה על עוד אנשים להיפתח ולהגיב
    (אפקט העדר).
  • גם כשאף אחד לא מגיב - לא להתייאש ולדעת איך "לחמם" את השיחה,
    לענות קצת לעצמנו ולעורר דיון...
  • הזמנת אנשים להתכתבות בפרטי במקביל לשרשורים הציבוריים -
    כמובן בהקשר שמצדיק את זה.
  • נימוסי רשת: לא לריב גם אם גוררים אותנו, לא לכתוב שטויות מביכות, לשים לב לטון הכתיבה לאחרות – שלא ייתפס כלקוני, מתנשא, וכחני או כוחני.

הצעות לשיפורים בדפים שלכן:

נוגה תמיר
שינוי שם הדף
הוספת טאב להמלצות וטאב שמסביר מי קהלי היעד
לחשוב איך להעביר את נושא הביטוח והפנסיה בצורה יותר קלילה


מאיה חלוואני
השם באנגלית
שינוי הגדרת האודות
מחיקת כפילויות בטקסט האודות
הוספת טאב לתיק עבודות
קישור לאתר או בלוג
ההשראה השבועית מצוינת - שווה אולי להוסיף גם שאלות לדיון.


ויטל זוארץ
שינוי שם
שינוי הגדרת האודות והכנסת טקסט קצר
האודות כללי מדי ולא אישי מספיק.

טאב העברה לאתר – שיהיה בתוך הפייסבוק

הדר מקסימוב
שינוי הגדרת האודות
לכתוב טקסט מפורט יותר באודות (כמו שיש באתר)
להוסיף מידע בטאבים
בסך הכל הדף פעיל ויש הרבה תגובות – שימו לב לסטטוס שהביא הרבה תגובות – על שם העסק


דנה גיל
להזמין עוד חברים ואוהדים מהאיזורים הרלוונטיים (העסק מאוד מקומי)
להוסיף טאבים עם תכנים על השירות שמציעה
להוסיף את השם שלך לשם המותג
הרחבת הטקסט באודות


נועה ברומשטיין
בסך הכל הדף פעיל ויש הרבה תגובות
שינוי שם הדף – שם המשפחה שלך, איזור גיאוגרפי

במתנות ומבצעים חשוב לציין מחיר אחרת זה חסר משמעות
להחליף את טאב הפתקים בטאב הלייקים

טוהר בן אור
בסך הכל הדף פעיל ויש הרבה תגובות
לתת שם משתמש ייצוגי
להאריך את שם הדף ואת הטקסט הקצר של אודות
לשים תמונה על הטאב של העצות
להעלות טאב של תיק עבודות


אתי רושה
בסך הכל הדף פעיל ויש הרבה תגובות
השם שלך לא ברור – יש בלבול בין שמות שונים
הטקסטים עליך ועל האימון יבשים ולא מייצגים את הייחוד שלך
לעשות סדר בטאבים – למחוק מיותר ולתת שמות מדויקים
המלצות – הייתי מעתיקה במרוכז ומוסיפה עוד.


אורלי דיין
שינוי הגדרת האודות
הכנסת תכנים - טקסטים, תיק עבודות, אודות
יש לייקים לדף אבל אין תגובות לסטטוסים


נעמה בר לב
עדכון שם משתמש
התאמת גודל לתמונת הקאבר

שינוי הגדרת האודות
הוספת טאבים

שירה גולן, שושי ליבנה, מורן שמבר
אין דף עסקי - שווה להקים