סדנת "למצוא את עצמך בגוגל"

1. איזה מצב אנחנו שואפות ליצור?

  • הופעת העסק שלנו בתוצאות חיפוש של ביטויים חשובים.
  • הופעת תוצאות מרשימות בחיפוש אחר השם שלנו.
2. מה קורה שם מאחורי הקלעים?
  • תוכנת העכביש - איך סורקת ואיך מציגה תוצאות
  • מאילו פרמטרים מורכב האלגוריתם, ומדוע הוא סודי
  • פיצוח הנוסחה - תעשיית הקידום - פעולות אופטימיזציה
3. מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
  • מהן התוצאות ה"טבעיות", איך מגיעים לשם, ולמה הן כה נחשקות?
  • מהן התוצאות הממומנות, ומהם יתרונותיהן – חשיפה, הזנקה תקופתית, אופציה למדידה ומעקב.
  • להראות איך זה נראה בגוגל
4. אז תכלס - איך עושים אופטימיזציה לאתר?

א. אדריכלות ווב - יצירת מבנה טוב לאתר:
  • קישורים פנימיים באתר - למשל בין הדפים, או מסוף הדף לראשו.
  • עמודים חשובים לקידום - במרחק קליק אחד מדף הבית.
  • למחוק דפים נסתרים מבודדים, או קישורים שבורים.
  • שמירה על קוד "נקי"
  • יצירת מפת אתר
  • משקל עמודים קטן ככל הניתן - תמונות, סרטונים, טבלאות, אנימציות פלאש.
  • יצירת תגי מטא: כותרת, מילות מפתח, תיאור, תמונות - מופיעים בשורת התוצאות.
  • אחסון בשרתים מקומיים, ודומיין ישראלי - מאותת למנוע על הרלוונטיות של האתר לגולשים במדינה.
  • להדגמה

ב. יצירת תוכן שנחשב רלוונטי - עדכני ומעניין:
  • מספר רב של דפי תוכן - האתר נחשב כרציני, מעמיק ואיכותי.
  • תוכן הכולל תמונות וסרטונים בנוסף לטקסט.
  • תוכן שמצוינים בו מיקום גיאוגרפי של העסק.
  • תוכן שמתעדכן לעיתים קרובות, והתעדכן לאחרונה.
  • תוכן שמלווה בהתממשקות למדיה החברתית: למשל הטמעת כפתורי לייק, תיבת ותגובות פייסבוק - ועדיף כמובן שיהיו בשימוש... יש גם עדיפות לכפתורי גוגל פלוס.
  • להדגמה

ג. שימוש נכון במילות מפתח:

1. עושים חקר מילות מפתח - בתור התחלה עורכים רשימה ארוכה של מילים אפשריות:
  • ביטויים שעולים לנו בראש מתחום עיסוקנו – טייטל מקצועי, מידע שאנשים מחפשים, שאלות...
  • שימוש בתוצאות מהירות בשורת החיפוש – בהקלדת חלק מביטוי וקבלת ההמשך.
  • ניתן לשאול מכרים וללקוחות פוטנציאליים "מה הייתם מחפשים"
  • ניתוח מתחרים – ניכנס לאתרים שלהם ונראה באילו ביטויים הם השתמשו.
2. משתמשים בביטויי זנב ארוך:
  • למה הכוונה - דוגמאות
  • מה מקור השם - הדיאגרמה (תמונה)
  • למה זה כדאי - השטח פנוי, הקהל ממוקד יותר
3. בודקים מה המצב הנוכחי שלנו תחת מילות החיפוש שברשימה
  • אולי יהיו הפתעות לטובה ונחסוך עבודה, בכל מקרה נייעל ונמקד את המשימות

4. עובדים עם כלי מילות המפתח כדי לסנן ולבחור את המילים הכי רלוונטיות לנו:
  • רעיונות למילים דומות – כדאי שיהיה חשבון באדוורדס
  • בדיקת נפח חיפושים
  • בדיקת תחרות
  • לשים לב לסוג ההתאמה - עדיף שתהיה [מדויקת]
  • מיון לפי תחרות, נפח חיפוש, רלוונטיות (דמיון למילה) ועוד
  • ניתן לסמן ביטויים נבחרים ולקבץ אותם לרשימת עבודה, אותה נוריד לקובץ אקסל מסודר

5. משבצים את מילות המפתח הנבחרות:

באתר:
  • בתפריטים וטורי הצד
  • בטקסטים - כאשר המילה הופכת לקישור זה אפילו טוב יותר
  • בפוטר - מילות מפתח המקושרות לדפי תוכן שבנינו במיוחד עבורן באתר
  • בתגי המטא
  • להדגמה

במקומות נוספים ברשת שגוגל אוהב:
  • בדף הפייסבוק (בעיקר בכותרת, וגם באודות ובפתקים)
  • בהגדרות סרטונים ביוטיוב.
  • באינדקסים או פורטלים מובילים כמו דפי זהב, תגובות, מרמלדה, דולות וכדומה.
  • באתרי שיתוף תוכן מובילים כמו רידר, ויקיפדיה וכדומה.
  • בבלוג משלנו.
בכל אחד מהם נוכל לשלב מילות מפתח – בכותרות, בתכנים, בתגיות.
אל כל אחד מהם נוכל ליצור קישורים רבים, ולהביא הרבה כניסות ופעילות.

ד. יצירת טראפיק:

1. יצירת קישורים נכנסים איכותיים לאתר:

2. יצירת כניסות רבות ואיכותיות לאתר:

עלינו ליצור כמה שיותר כניסות לאתר שלנו ע"י הפצת האתר בכל המקורות המוכרים לנו:
  • פעילות במדיה חברתית
  • שליחת דיוור ישיר
  • פרסומים באתרים שיש בהם תנועה רבה
  • אזכור כתובת האתר במדיה המודפסת (כרטיסי ביקור, פליירים...)
מהן כניסות איכותיות:
  • גולשים חדשים (בשפה מקצועית זה נקרא "מבקרים ייחודיים" בניגוד ל"מבקרים חוזרים")
  • כניסות עומק - הרבה זמן, להרבה דפים

5. מעקב סטטיסטיקות

דרך גוגל אנליטיקס או דרך מערכת הניהול של האתר שלנו ניתן לראות:
  • אילו דפים פופולריים ומושכים קהל
  • דרך אילו מקורות אנשים הגיעו אלינו
  • דרך אילו מילות מפתח אנשים הגיעו אלינו
זה עוזר לדעת על מה לשים דגש, מה לשמר ומה לשפר.

6. איך נקדם את העסקים שלכן?

חלקכן פועלות בשווקים רוויים במתחרים חלקם עובדים עם חברות קידום אתרים (עיצוב, צילום)  
וחלקם מקדמים עצמאית (מפגשי אמהות, טנטרה). זה דורש מכן חשיבה יצירתית למעקף מכשולים:
  • לבחור מילות מפתח עם תחרות נמוכה ובינונית.
  • למצוא ביטויי זנב ארוך.
  • לנסות למקד את תחום ההתמחות שלכן ולבדל את עצמכן גם במילות החיפוש.
  • להסתמך הרבה מאוד על יצירת טראפיק ולא רק על מילות מפתח.
  • לקדם דרך פייסבוק, יוטיוב או אתרים פופולריים אחרים ולא דרך האתר שלנו.
    (למשל: טכנומג – יצירות בעץ, אנונה – אימון תזונתי)
  • לעשות עבודה יסודית יותר ויותר – לכסות כמה שיותר סעיפים ממה שלמדנו.
  • אם עדיין קשה - לשקול קמפיין ממומן שיביא טראפיק, ולבחור מילות מפתח בחוכמה.

חלק מכן יכולות להשתמש באלמנט הגיאוגרפי כביטוי זנב ארוך, למשל:
  • עוגות מעוצבות בראשון לציון
  • סטייליסטית בקרית אונו
חלק צריכות למצוא הגדרה נוספת לעיסוק או למוצר המרכזי, שהיא גם מילת מפתח טובה, למשל:
  • הכנת עוגות מבצק סוכר - במקום עיצוב עוגות מבצק סוכר
  • יועצת תדמית - בנוסף לסטייליסטית
  • פורטל הריון ולידה - בנוסף לאתר לאמהות
אפשר להשתמש במילות מפתח שהם לא הטייטל או המוצר המרכזי, אלא מונח משנה בתחום:
  • עוגת בוב ספוג, קייק סמאש, פיסול בבצק סוכר
  • שלבי התפתחות תינוקות, חיזוק רצפת האגן לאחר לידה
  • התאמת בגדים למבנה גוף, סגנונות לבוש
או בשאלות:
  • איך מכינים בצק סוכר, איך עובדים עם בצק סוכר
  • איך להתלבש נכון, איפה לקנות בגדים
  • איך לטפל בתינוק, איך להציב גבולות לילדים
או בביטויים שלכאורה אין להם נפח חיפושים, אבל אתן יודעות שבטוח מישהו מחפש פה ושם:
  • מה זה בצק סוכר
  • סטיילינג עסקי
חלק מכן צריכות לקדם את שמן המלא כחלק מהמותג: