המדריך לאפיון אתר איכותי ושיווקי בקלות
                                  בגישת 4 האלמנטים



פרק 9: איך לסדר את התכנים בצורה נעימה, קלה ונוחה לקריאה?

היום אנחנו עדיין באלמנט המים, המשקף את האתר ברמת המראה, וכידוע המראה נגזר לא רק מהעיצוב הגרפי אלא גם מהצורה בה אנו מעמדות את התכנים.

בפרק זה נלמד כיצד לסדר את הטקסט באתר כך שהוא יהיה קל, נעים ונוח לקריאה, ויעודד את הגולשים להתעמק בו.


לחצי כאן להורדת תוכן הפרק כקובץ לשמירה על המחשב שלך



מה באמת גורם לגולשים לקרוא או לא לקרוא את מה שכתבנו?

הטקסט הרץ הוא החלק שבסופו של דבר תופס את רוב השטח באתר.
אחרי הכל על מנת להציג אותו (יחד עם תכנים נוספים כמו תמונות וסרטונים) נוצר האתר מלכתחילה. חשוב לנו שאנשים יקראו את הטקסטים שכתבנו, והשאלה אם זה יקרה תלויה לא רק ברמת הרלוונטיות שלהם לגולשים, ולא רק בניסוח המעניין, אלא הרבה מאוד גם באיך הטקסט הזה מוגש מבחינה ויזואלית - האם העיניים שלנו סורקות אותו בקלות על פני המסך, או מתעייפות ממנו מהר.

לכן באתר חשוב לשים לב לכללי הטיפוגרפיה - תורת סידור הטקסט, לפיה נבחר את:
  • צורת האותיות (פונטים, גדלי וצבעי אות)
  • כיווני היישור של הטקסט
  • כללי הריווח הנכון בין פסקאות, שורות ואותיות

אז איך לעמד את הטקסט בצורה נכונה?
  1. חשוב לבחור פונט מתאים ונוח לקריאה - אני ממליצה באופן גורף על פונט אריאל - ולדאוג שהוא היחיד שיופיע בכל חלקי הטקסט החי באתר (פונטים אחרים מומלצים רק בחלקים המעוצבים גרפית).
     
  2. יש לבדל בצורה ברורה בין חלקי הטקסט: כותרות ראשיות, כותרות משנה וטקסט רץ – ע"י בחירת עובי, צבע וגודל אות שונים לכל אחד מהם, ושמירה על אחידות של התצורה הנבחרת עבור כל סוג בכל דף ודף באתר.
     
  3. אל תערבבי הרבה צבעים בטקסטים - בחרי צבע אחד לכותרות, שני לכותרות משנה, ושלישי לטקסט רץ - זה המקסימום (כותרות המשנה יכולות גם להיות בצבע של הטקסט הרץ, אך בעובי או גודל שונה).
     
  4. לטקסט הרץ השתמשי בעובי דק בלבד על מנת שיהיה קריא. העובי המודגש (בולד) נועד רק לכותרות וכותרות משנה, או לפסקאות קצרות ובודדות שחשוב לך להבליט באופן מיוחד בתחילתו או בסופו של הטקסט. כמו כן הימנעי משימוש בפונט נטוי (איטליק) שהוא קשה מאוד לקריאה על מסך.
     
  5. שימי לב ליישור הטקסט: הטקסט צריך להיות מיושר לימין, ולא למרכז.
     
  6. יש להקפיד על הגדרת שוליים קבועים, שירחיקו קצת את גוש הטקסט הרץ מהתפריטים וטורי הצד.
     
  7. יש לרווח כל גוש טקסט לפסקאות, שאינן קצרות ואינן ארוכות מדי, ולמנוע גושי טקסט גדולים או עודף ריווחים שמקשים על הקריאה.
     
  8. יש לשמור על רווחים בגודל קבוע בין הפסקאות השונות של הטקסט.
     
  9. יש להקפיד על ריווח אחיד בין מילים וסימני פיסוק - ריווח של תו אחד בלבד, ולהימנע מרווחים כפולים או מיותרים.

אז מה כדאי לעשות עכשיו?
גשי לטקסטים שהכנת לאתר, או לאלה שכבר נמצאים באתר קיים, בדקי אם כל הכללים הנ"ל מתקיימים בהם, ועשי את התיקונים המתבקשים. אם את צריכה עזרה מקצועית בעניין - אשמח שתצרי איתי קשר :-)


נשתמע בעוד 3 ימים... ואם יש לך שאלות לגבי מה שלמדנו הפעם,
או בכלל
- מוזמנת בחום לכתוב לי!


שלך, תמר ענבר
יצירת תוכן ושיווק במדיה החדשה

  • ייעוץ וליווי שיווקי
  • כתיבה שיווקית ועריכת תוכן
  • עיצוב, שדרוג ובניית אתרים
מייל: tamarinbar09@gmail.com
אתר: www.inbar-sites.co.il 
בלוג: inbar-sites.blogspot.co.il 
פייסבוק: www.facebook.com/inbar.sites