המדריך לאפיון אתר איכותי ושיווקי בקלות
                                  בגישת 4 האלמנטים



פרק 3: מפת אתר -
איך ליצור חלוקת תכנים אפקטיבית באתר?


הגיע הזמן להתבונן לעומק על כל אחד מהאלמנטים! נתחיל מאלמנט האוויר - כל מה שקשור ליצירת תכני האתר, ובפרק הזה נתמקד בחשיבות של יצירת מבנה נכון וחלוקת תכנים נוחה באתר.

לחצי כאן להורדת תוכן הפרק כקובץ לשמירה על המחשב שלך

תהליך של אפיון ותכנון אתר כולל את יצירת המסגרת והשלד של תכני האתר, ואת זה אנחנו עושות באמצעות תרשים של מפת אתר (או עץ אתר) המתאר את אופן חלוקת התכנים בתפריטים ובאיזורי התוכן השונים. חלוקה זו נקבעת לפי מה שאנו חושבות שהגולשים מצפים למצוא באתר, ולפי סדרי העדיפויות המקצועיים והשיווקיים שלנו.

למה חשוב ליצור את מפת האתר מראש?

תכנון טוב מאפשר לנו לבנות את האתר בצורה מדוייקת, ולהפחית את הסיכוי שניתקל בבעיות, התלבטויות וסתירות שמסרבלות את תהליך הבנייה, ואת היכולת שלנו להשתמש באתר לצרכי השיווק השוטף שלנו בהמשך.

  1. הגדרת הדרישות שלנו מהאתר משפיעה ישירות על הבחירות המקצועיות ועל היקף העבודה של מי שבונה ומעצב את האתר, ובהתאם גם על הצעת המחיר שנקבל. אם אנחנו רוצות למנוע עבודה כפולה והוצאות לא צפויות תוך כדי תהליך הבנייה – עלינו להגיש לו מראש את מפת האתר בצורה מסודרת. אם אנחנו בונות את האתר לבד אז יש לנו קצת יותר גמישות לשינויים תוך כדי עבודה, אבל עדיין טוב שנבוא עם תכנון כדי שנדע מה עלינו ליצור בתבנית הבסיסית של האתר (למשל - תפריט אחד או שניים? טור צד אחד או משני הצדדים? וכדומה), ונימנע מסרבול מיותר.
     
  2. תכנון של מפת אתר נותן בהירות מאוד גדולה בקשר לתכנים שעלינו ליצור - אילו נושאים והקשרים חשוב לנו להציג, ומהו סדר העדיפויות מבחינת הנראות של התכנים השונים. הסדר הזה מסייע לנו לדייק את הבחירות העסקיות והמסרים השיווקיים שלנו, ולהיכנס אחר כך למלאכת כתיבת התכנים כשאנחנו ממוקדות ויודעות מה לעשות, בלי להתבלבל. משימת הכתיבה לאתר הופכת להיות הרבה יותר קלה, פשוטה וזורמת כאשר יש לנו רשימת נושאים הגיונית ומסודרת.

אז איך מתחילים?

אפשר לעשות לעצמנו שרטוט על נייר, או רשימה - מה שנוח וטבעי לנו. בכל מקרה עלינו לבחון את הנקודות הבאות:
  • אילו לשוניות אני רוצה בתפריט העליון?
  • האם אני רוצה תפריט צדדי בנוסף, ולאיזו מטרה?
  • אילו איזורי תוכן קבועים נוספים אני רוצה באתר,
    והיכן אמקם אותם?
איזורי התוכן הקבועים יכולים להיות טפסי הרשמה ויצירת קשר, קישורים למדיה חברתית, חדשות, באנרים מעוצבים, או תכנים ספציפיים שנרצה להבליט במיוחד כמו המלצות, סרטונים או מאמרים. את כל אלה ניתן למקם בכל איזורי התבנית הקבועה, העוטפת את האיזור המרכזי של הטקסטים: בטורי הצד, בחלק התחתון של האתר (פוטר), מעל הטקסט הרץ, או באיזור האמצע של דף הבית (שבמקרה כזה ייראה שונה משאר דפי האתר הפנימיים).

מה כדאי לעשות בינתיים?

אני ממליצה לענות לעצמך בכתב על השאלות הנ"ל, ואם אין לך מושג מה התשובות - אל תיבהלי! צאי למסע חיפוש ברשת, בחני אתרים קיימים בתחום שלך או בתחומים אחרים, ורשמי לעצמך מה אהבת ותרצי גם אצלך.

כמו כן בפרק הבא אפרט עוד בנושא הזה, וכמובן - אם את צריכה עזרה מקצועית ביישום ההמלצות, אשמח שתצרי איתי קשר :)


נשתמע בעוד 3 ימים... ואם יש לך שאלות לגבי מה שלמדנו הפעם,
או בכלל
- מוזמנת בחום לכתוב לי!


שלך, תמר ענבר
יצירת תוכן ושיווק במדיה החדשה

  • ייעוץ וליווי שיווקי
  • כתיבה שיווקית ועריכת תוכן
  • עיצוב, שדרוג ובניית אתרים
מייל: tamarinbar09@gmail.com
אתר: www.inbar-sites.co.il 
בלוג: inbar-sites.blogspot.co.il 
פייסבוק: www.facebook.com/inbar.sites