המדריך לאפיון אתר איכותי ושיווקי בקלות
                                  בגישת 4 האלמנטים



פרק 4: ניווט חכם באתר -
איך להוביל את הגולשים אל התכנים החשובים לנו
?


בפרק הזה אנו ממשיכות עם אלמנט האוויר - הרובד של התכנים באתר, והפעם נתבונן על הדרך בה אנחנו יכולות להבליט באתר תכנים מסויימים שחשוב לנו במיוחד לקדם, ולאפשר לגולשים לנווט ולהגיע אליהם בקלות.

לחצי כאן להורדת תוכן הפרק כקובץ לשמירה על המחשב שלך

כדי למשוך את הגולשים אל הדפים החשובים לנו, עלינו להתחשב בהרגלי הגלישה של אנשים. הידע על כך מגיע מתוך מחקרים שנעשו בנושא של ממשק משתמש, ומתוך הנסיון האישי שלנו כגולשות. כמובן שהיינו רוצות שהגולשים יעברו על כל דפי האתר, יהנו בנחת משפע התוכן שיצרנו עבורם, ויידעו לנווט את עצמם למידע הרלוונטי עבורם... אבל במציאות זה ממש לא עובד ככה, ואם יש דברים מסוימים שחשוב לנו לקדם - עלינו לדאוג שהם יקבלו נראות נכונה באתר.

אז איך אפשר לגרום לתכנים החשובים לנו לבלוט בצורה אפקטיבית?

  1. ראשית עלינו לבדוק עם עצמנו מהם אותם תכנים שהכי חשובים לנו, כלומר לעשות סדר עדיפויות עסקי, וליצור את חלוקת התכנים בהתאם אליו. זה נשמע אולי טריוויאלי, אבל רוב בעלי האתרים לא יודעים ליצור את ההיררכיה המתבקשת בתכני האתר, ולקבוע מדרגות של חשיבות להקשרים שונים.
     
  2. ידוע כי ישנם איזורים באתר אליהם העיניים נמשכות ראשונות, ואלה האיזורים בהם הגולשים רגילים לראות את התמצות של התוכן שהם יכולים לקבל באתר. לפני שגולש יתחיל לקרוא את הטקסט הרץ שבמרכז, הוא בדרך כלל יסרוק במהירות את איזורי התפריטים וטורי הצד כדי לבדוק "מה יש כאן בשבילי"... ממש כמו שאנחנו בודקים את תוכן העניינים בספר שראינו בחנות, לפני שנתחיל ממש לעיין בתוכו.
     
  3. כיוון שרוב הגולשים מסתפקים בהצצה חטופה באתר, תוך סריקה מהירה של ההיצע הנראה בדף הבית, עלינו להציג בחוכמה את הדברים שלא נרצה שהגולשים יפספסו - בתבנית הקבועה של האתר, אם בתפריטי העמודים, ואם באיזורים נוספים בהם מוצג תוכן קבוע כמו טפסי הרשמה, באנרים מעוצבים, קטעי טקסט, סרטונים או תמונות. באופן מפתיע ישנם הרבה מאוד אתרים בהם השירותים והמוצרים המובילים מוצנעים בתוככי האתר, למשל כמקטע טקסט או מקסימום קישור בתוך אחד הדפים הפנימיים. כשאנחנו קובעות את סידור התפריטים עלינו להיות מודעות לכך שרוב הגולשים לא מקליקים על דפי התפריט השונים אם לא נתנו להם סיבה טובה לכך - ע"י מתן שם ברור לכל לשונית.
     
  4. מבחינה עיצובית - עלינו לדאוג לכך שהתפריטים ואיזורי התוכן הקבועים החשובים לנו יהיו מספיק בולטים לעין. חשוב לדעת ש"בולט" זה לא בהכרח "גדול". המיקום, הצבעים והצורה שבחרנו לתפריט, והיחסים בינו לבין שאר מרכיבי האתר, חשובים יותר מהגודל על מנת ליצור את הנראות המתאימה.

מהם נתיבי גלישה ואיך יוצרים אותם?

נתיב גלישה הוא מסלול של מעבר מדף לדף באתר, שאנו מעוניינות שהגולשים יעשו. כדי שזה יקרה עלינו לבנות את הקישורים בין אותם דפים בצורה נכונה.

לדוגמה, אם יש לי דף מוצר המוקדש לשירות של אפיון אתר, ודף אחר בו מרוכזות המלצות של לקוחות - כדאי מאוד שאשבץ בתוך דף המוצר לינק ברור ובולט לדף ההמלצות, ולא אסתפק בכך שניתן תמיד להגיע אליו באופן חופשי מהתפריט.

באותה צורה ניתן ליצור גם מסלולים שכולל שלושה וארבעה דפים - למשל: דף הבית>> דף מוצר>> דף סיפורי מקרה>> דף מאמר רלוונטי.

מה כדאי לעשות בינתיים?

אני ממליצה לך להקדיש מחשבה ולרשום לעצמך אילו תכנים הכי חשוב לך להבליט, וכיצד תעשי זאת בהתאם לעקרונות הנ"ל. חשיבה כזו יכולה לשרת אותך גם במידה שהאתר שלך עדיין בשלבי תכנון, אבל גם כבסיס לשדרוג וסידור מחדש של התכנים באתר קיים.

הרבה פעמים פריסה חדשה ושונה של התכנים הקיימים בתפריטים, עושה הבדל עצום בנוחות הניווט ובנגישות של תכנים חשובים לגולשים.


נשתמע בעוד 3 ימים... ואם יש לך שאלות לגבי מה שלמדנו הפעם,
או בכלל
- מוזמנת בחום לכתוב לי!


שלך, תמר ענבר
יצירת תוכן ושיווק במדיה החדשה

  • ייעוץ וליווי שיווקי
  • כתיבה שיווקית ועריכת תוכן
  • עיצוב, שדרוג ובניית אתרים
מייל: tamarinbar09@gmail.com
אתר: www.inbar-sites.co.il 
בלוג: inbar-sites.blogspot.co.il 
פייסבוק: www.facebook.com/inbar.sites




 
 
      יצירת תוכן שיווקי - אפיון ובניית אתרים, עריכת תוכן, ייעוץ וליווי שיווקי תמר ענבר: 054-4260456

סדנאות שיווק באינטרנט
| ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים | ליווי שיווקי אישי | שיווק נשי | בלוג שיווק ברשת | שיווק באינטרנט מאמרים