המדריך לאפיון אתר איכותי ושיווקי בקלות
                                  בגישת 4 האלמנטים



פרק ראשון: מהו אפיון אתר, ואיך ניגשים למשימה?

אפיון אתר הוא הגדרת המטרות שאנו רוצות להשיג דרך האתר, ופירוט המאפיינים שחשוב לנו שהוא יכלול - מבחינת תכנים, עיצוב, אלמנטים שיווקיים, מאפיינים טכניים ועוד.

לחצי כאן להורדת תוכן הפרק כקובץ לשמירה על המחשב שלך


למה כדאי לעשות את האפיון לפני שבונים את האתר?
תכנון טוב מאפשר לנו לבנות את האתר בצורה מדוייקת, ולהפחית את הסיכוי שניתקל בבעיות, התלבטויות וסתירות שמסרבלות את תהליך הבנייה, ואת היכולת שלנו להשתמש באתר לצרכי השיווק השוטף שלנו בהמשך.

האם אפשר לעשות אפיון מחודש לאתר קיים?
תכלס בואו נודה על האמת - רוב בעלי האתרים לא עושים אפיון יסודי לאתר לפני הבנייה, והרבה פעמים דברים גם משתנים במהלך הזמן, בעסק עצמו או בטרנדים השיווקיים - ולכן חשוב לדעת כי בהחלט ניתן לעשות אפיון מחודש גם לאתר קיים, במטרה לשדרג ולהפוך אותו למסודר, מרשים
, נוח ואפקטיבי יותר.


מה קורה בתהליך של אפיון אתר?

  • אפיון שנעשה לפני בניית האתר כולל הגדרה של המטרות שלנו, והכנת מסמך מסודר וברור עם תיאור של כל מרכיבי האתר  - מבנה התפריטים, איזורי תוכן קבועים, דרישות עיצוביות ועוד. המסמך יכול להיראות כרשימה או כשרטוט, ואותו נוכל להגיש למי שמעצב ובונה את האתר.
     
  • אפיון מחודש ושדרוג באתר קיים כולל סידור וחלוקה מחדש של התכנים הקיימים, הוספת מאפיינים תוכניים ושיווקיים חדשים, הסרת מאפיינים מיותרים, ולפעמים גם שדרוג העיצוב והנראות של האתר, בהתאם למה שהפלטפורמה עליו הוא בנוי מאפשרת לנו.

לאיזה דברים חשוב לשים לב בתהליך האפיון?
  1. שתהיה חלוקת תכנים ברורה, שמשרתת גם הצרכים השיווקיים של העסק, גם את נוחות המשתמש, וגם את הדרישות של גוגל.
  2. שהאתר יכלול מאפיינים שתומכים במטרות השיווקיות שהגדרנו - אם זה יצירת תדמית מסויימת, הנעה לפעולות מסויימות, ועוד.
  3. המראה של האתר - שיתאים למיתוג של העסק, ויעשה רושם מקצועי, וחשק להתעמק בו.
  4. שהאתר יהיה בנוי על פלטפורמה מתאימה מבחינה טכנית לדרישות שלנו. 
  5. שהדברים שהגדרנו ככאלה שברצוננו לממש באתר תואמים את משאבי התקציב, הזמן והכישורים שלנו.
על כל אלה ועוד אפרט בפרקים הבאים של המדריך.


נשמע כמו פרוייקט רציני... האם זה מסובך?

אכן זו משימה, אבל אני טוענת שהיא לא קשה אלא מספקת ומהנה! אחד הדברים שאני הכי אוהבת הוא לרקום תוכנית יפה ומאורגנת לאתר חדש, או לקחת אתר מבולגן ולעשות בו סדר. הסיפוק שיש אחרי סיומו של פרוייקט כזה דומה מאוד לזה שמרגישים אחרי שמעצבים בית חדש, או לחילופין מתנפלים על בית הפוך ומסדרים אותו כמו שצריך - תחושה של בהירות, הקלה וגאווה :-)

והבונוס הוא שתוך כדי התהליך אנחנו גם לומדות הרבה מאוד על סדרי העדיפויות של העסק
, על האופי הייחודי שלו, על חידוד המסרים השיווקיים, ועל איך להשתמש באתר החדש או המחודש שיצרנו בצורה מיטבית בתוך המערך השיווקי הכולל שלנו.


בפרק הבא של המדריך אספר לכן על גישת 4 האלמנטים...
גישה מקורית וקלה להבנה שפיתחתי, המאפשרת לנו להפנים ביסודיות ולעומק את הפרמטרים הנדרשים לאפיון האתר, וכמו כן למקד את עצמנו ביעילות בדרכי הביצוע המתאימות לנו.


מה כדאי לעשות בינתיים?

בתור התחלה אני ממליצה לשמור את החומר הזה על המחשב האישי, עדיף בתיקייה מיוחדת בה תוכלי לרכז אותו לאורך כל הדרך - לשם כך אני מצרפת את תוכן הפרק הזה גם בקובץ המיועד להורדה ושמירה, וכך אעשה גם בפרקים הבאים.

כמו כן כדאי כבר מעכשיו להתחיל לרשום לך תובנות אישיות מתוך מה שלמדנו - למשל מהן המטרות שחשוב לך להשיג דרך האתר, אילו דברים חשובים לך בסגנון שלו, ומהם המשאבים שעומדים לרשותך.

בהמשך המדריך תקבלי עוד המון מידע וכלים מעשיים ופשוטים לביצוע,
יש למה לחכות
:-)

נשתמע בעוד 3 ימים... ואם יש לך שאלות לגבי מה שלמדנו הפעם,
או בכלל
- מוזמנת בחום לכתוב לי!


שלך, תמר ענבר
יצירת תוכן ושיווק במדיה החדשה

  • ייעוץ וליווי שיווקי
  • כתיבה שיווקית ועריכת תוכן
  • עיצוב, שדרוג ובניית אתרים
מייל: tamarinbar09@gmail.com
אתר: www.inbar-sites.co.il 
בלוג: inbar-sites.blogspot.co.il 
פייסבוק: www.facebook.com/inbar.sites