המדריך לאפיון אתר איכותי ושיווקי בקלות
                                  בגישת 4 האלמנטים



פרק 2: גישת 4 האלמנטים לאפיון אתר -
אוויר, אש, מים ואדמה - ואיך היא יכולה לעזור לך?


בפרק הזה אספר על גישת 4 האלמנטים - גישה מקורית וקלה להבנה שפיתחתי ברוח התפיסה ההוליסטית. הגישה עוזרת לנו לבדוק ביסודיות את השלבים שיש ליישם בתהליך אפיון האתר, ולמקד את עצמנו בדרכי הביצוע המתאימות לנו.

לחצי כאן להורדת תוכן הפרק כקובץ לשמירה על המחשב שלך

אני אוהבת להסתכל על אתר כמו על גוף שלם המורכב מארבעה יסודות, שכל אחד מהם מסמל רמה אחרת בה הוא מתקיים:

  • אדמה: רמת התשתית הטכנית - הבסיס הראשוני לקיום האתר, "הגוף הפיזי" שלו.
  • מים: רמת העיצוב הגרפי - המרכיב האסתטי, המעורר רגש באמצעים לא מילוליים.
  • אש: רמת השיווק - המרכיב המאפשר הפצה של האתר, יצירת דיאלוג, והנעת הגולשים לפעולה.
  • אוויר: רמת התוכן - המרכיב שפונה לרמה הקוגניטיבית שלנו, ויכול להתרחב ללא גבולות.
על פי הגישה ההוליסטית חשוב להתייחס לכל החלקים של השלם, וליצור באתר שלנו מינון נכון, מאוזן והרמוני ביניהם.

תחשבו על זה - בדיוק כמו שכיף לנו להתחבר עם אדם שהוא גם אינטיליגנטי, גם תקשורתי, גם רגיש וגם אנרגטי, כך נעים לגולשים להתחבר אלינו דרך אתר שגם נותן מידע וערך, גם מציע הצעות כדאיות, גם נגיש ממקומות אחרים ברשת, גם נעים לעין, וגם בנוי על תשתית יציבה.

כמו אצל בני אדם, כך גם באתר - טוב ואפילו רצוי שיסוד אחד או שניים יהיו דומיננטיים יותר ויבטאו את האופי הייחודי שלנו, אבל עדיין עלינו לשים לב שאנחנו לא מזניחות את היסודות האחרים.


אז מה עושים עם זה?


אני ממליצה לעבור על כל אחד מ- 4 האלמנטים, ולבדוק מה חשוב לך לממש באתר בהקשר שלו:

  1. אוויר: מה חשוב לך מבחינת התכנים - שיהיו עשירים ומגוונים או מאוד ממוקדים? שיהיו ארוכים או קצרים? שיכילו בעיקר טקסטים או גם תמונות וסרטוני וידאו?
     
  2. אש: מה חשוב לך מבחינה שיווקית - האם תרצי שהאתר יקודם בגוגל? שיתממשק עם המדיה החברתית? שיהיו בו איזורים בולטים המניעים לפעולה? ואם כן - איזו פעולה? יצירת קשר, תגובות לתוכן, הרשמה לתפוצה, רכישה, וכדומה...
     
  3. מים: מה הכי חשוב לך בעיצוב הגרפי ובסידור הטקסטים - מה האווירה שתרצי לשדר? מה התקציב העומד לרשותך? מה את יכולה לעשות בעצמך?
     
  4. אדמה: מה הכי חשוב לך בבחירת הפלטפורמה לבניית האתר - מערכת ניהול קלה לתפעול? מחיר זול? תמיכה טכנית? אבטחה? מהירות גלישה? אפשרות טכנית להכניס מאפיינים מיוחדים, או עיצוב ללא מגבלות?

בפרק הבא של המדריך אלמד אתכן איך לגשת אל התכנים באתר - איך לעשות סדר בערימות החומר והרעיונות שיש לנו להציג, ולבחור מתוכן מה ואיך להראות באתר... וגם איך "ליצור יש מאין" - איך לבנות בקלות שלד תוכני לאתר שיעזור לנו להתמקד וליצור תכנים מתאימים, גם אם נדמה לנו שממש אין לנו מה להגיד או לכתוב...

מה כדאי לי לעשות בינתיים?
את התשובות שלך לשאלות שלעיל, כדאי לכתוב לעצמך בצורה מסודרת, ואיפה שאת לא בטוחה - למצוא עם מי להתייעץ עד שתרגישי מה נכון לך.


נשתמע בעוד 3 ימים... ואם יש לך שאלות לגבי מה שלמדנו הפעם,
או בכלל
- מוזמנת בחום לכתוב לי!


שלך, תמר ענבר
יצירת תוכן ושיווק במדיה החדשה

  • ייעוץ וליווי שיווקי
  • כתיבה שיווקית ועריכת תוכן
  • עיצוב, שדרוג ובניית אתרים
מייל: tamarinbar09@gmail.com
אתר: www.inbar-sites.co.il 
בלוג: inbar-sites.blogspot.co.il 
פייסבוק: www.facebook.com/inbar.sites