שיווק נשי

אז מה זה בעצם שיווק נשי? המונח הזה נולד אצלי מכיוון שעבדתי בעיקר עם נשים, עסקתי מכל מיני כיוונים בתחום חקירת הנשיות, והבנתי שהגישה בה אני עובדת גם בתחום השיווק היא גישה שמשתמשת בחוזקות הנשיות ומותאמת למקצב הנשי.

השיווק הנשי שם את הפוקוס על אמנות החיבורים, השיחה וטיפוח הקשרים, על צמיחה עסקית המגיעה מתוך תמיכה הדדית ושיתוף פעולה. המהות שלו היא לפעול מתוך הקשבה עמוקה פנימה וזרימה עם מה שמתגלגל לפתחנו, ולא רק לפי תוכנית העבודה שנקבעה מראש. השיווק הנשי עוקב אחרי תחושות הבטן והכוונת הלב, אחרי הניואנסים העדינים של התקשורת, ולא רק אחרי מדדים מדוייקים ונראים לעין כמו גרפים ומספרים.






הדגש שלי על העצמת האיכות הנשית בשיווק באה מתוך הבנה שאת הצד הגברי אנחנו מחזיקות כבר בתודעה, מתוך ציפיות ואמונות שעליהן גדלנו. כדי להצליח יש צורך באיזון בין הנשי והגברי שבתוכנו, ורובנו זקוקות לתזכורת בנוגע לעוצמת הנשיות שיכולה לפתוח לנו שערים ברכות וללא מאמץ.

שיווק נשי משמעותו לגדל את העסק שלנו בסבלנות והקשבה. להשקות אותו בהתמדה אבל בלי לחץ. לשאת אותו כפי שאנחנו נושאות עובר ברחם או תינוק על הידיים, לטפח אותו כפי שאנחנו מטפחות ילדים. לדעת שיש לו עליות ומורדות אבל מה שיקבע לטווח הארוך זו האנרגיה שמתוכה נעבוד, והשקעה קבועה ומתמשכת מתוך אהבה אמיתית לדבר.






מעבר להבנת הרוח הנשית, עלינו לאמץ גם שיטות עבודה וכלים ספציפיים לעשייה, ולהפעיל אותם בדרך הנשית - למשל לתת לתדר הנשי להיכנס למילים שלנו כאשר אנחנו כותבות תוכן לכל ערוץ שיווקי שהוא. ככל שנתחבר לתדר הזה, כך יהיה לנו קל להחזיק את העסק שלנו לאורך שנים ולראות אותו מתפתח ועולה.

עוד דבר נפלא בשיווק הנשי הוא שיש לו קהל וקהילה. הרבה נשים עצמאיות נמצאות ברשתות החברתיות, ולא רק כמשווקות אלא גם כלקוחות פוטנציאליות שזקוקות ושמחות להיחשף לתכנים של נשים אחרות, בשפה שמדברת אליהן. לקהילות הנשיות שנוצרו עם השנים יש עוצמה שיווקית מדהימה, כי כוח של נשים יחד הוא דבר שאי אפשר לעצור!


לקריאת מאמרים שכתבתי על שיווק נשי לחצי על הלינקים הבאים:


נשים, פמיניזם ושיווק באינטרנט
קהילות נשיות מעצימות במדיה החברתית
על פייסבוק והשבט הנשי האבוד